ارور e15 ظرفشویی بوش

ارور e15 ظرفشویی بوش

امروز در این مقاله به بررسی ارور e15 ظرفشویی بوش خواهیم پرداخت لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین علل ایجاد ارور e15 ظرفشویی بوش  و ارائه راه حل برای رفع آن با ما همراه باشید.

ظرف‌شویی بوش،  یکی از برندهای محبوب جهان بشمار می‌آید که از آن برای شستشو انواع ظرف‌ها استفاده می‌شود.  دارای ضمانت‌های پس‌از فروش اند و بسته به تقاضای خریداران،  انواع گوناگونی در مدل‌های مختلفی عرضه می کنند.  در تولید ظرف‌شویی بوش از بهترین فناوری،  استفاده‌شده و همین عمر باعث متمایز شدن این برند از سایر برندها شده‌است.  ماشین های ظرف‌شویی بوش، به صفحه نمایش مجهز اند، ساخت آلمان است و سابقه آن با بیش‌از یک قرن می‌باشد.  از جمله مزایای آن،  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مجهز به خشک‌کن،  قفل کودک، سنسور تشخیص میزان آب،  قابلیت نیم شور، میزان صدای  ۴۴ دسی بل،  دارای سه سبد،  دارای ۸ برنامه شستشو،  سنسور تشخیص تعداد ظروف.

برای تمامی افراد مهم است که بدانند محصولی که قصد خرید آن را دارند از چه برندی است و برند مورد نظر به کدام کشور تعلق دارد. اغلب اوقات شاهد این هستیم که یک برند خاص توسط کشورهای متفاوت تولید می‌شود و از نظر کیفیت بسیار با هم متفاوت هستند.برای بسیاری از افراد مهم است که مبدا برند خریداری‌شده به کدام کشور بازمی‌گردد. لوازم خانگی بوش در ابتدا در کشور آلمان و در شهر اشتوتگارت تولید شد.

سپس به دلیل فعالیت گسترده و برای خدمات رسانی بهتر به مشتریان در دیگر کشورها نیز محصولات به سفارش این شرکت تولید و پخش شدند. البته لازم به ذکر است که کارخانه‌های اصلی بوش تنها در کشورهای آلمان، ترکیه، چین، مالزی و مجارستان قرار دارند و باقی به اصطلاح تحت لیسانس بوش هستند.

  در کنار مزایایی که به آن اشاره کردیم گاهی ظرف‌شویی بوش هم مثل سایر وسایل برقی دچار خطا یا مشکلاتی می‌شود، از جمله آن ارور e15 ظرفشویی بوش است که در ادامه به‌علت ایجاد ارور و راه‌های پیشنهادی برای رفع آن می‌پردازیم. یکی از رایج‌ترین خطای ظرف‌شویی بوش ارور e15  است. علت ایجاد ارور e15 ظرفشویی بوش،  نشت آب به داخل کابین ظرف‌شویی است. وقتی آب به هر دلیلی روی قطعات اصلی ریخته می‌شود،  چنین خطایی به وجود می اید.

ارور e15 ظرفشویی بوش

برخی دلایل اصلی بروز   نشتی و ارور e15 ظرفشویی بوش

  • بدنه  داخلی،  ماشین ظرف‌شویی بوش سوراخ شده‌است

واکنش نمک و مایع جلا دهنده تقلبی، سوراخ‌های  میکرونی ایجاد می‌کند. زمانی‌که نمک مدت زمان زیادی در داخل مخزن بماند، باعث می‌شود فضای اطراف اکسید شود و در بدن ماشین ظرف‌شویی سوراخ‌های میکرونی ایجاد شود هنگامی‌که ماشین ظرف‌شویی در حال کار کردن است،  آب داخل کابین از داخل این منافذ به کف دستگاه می‌رسد و بر روی قطعات اصلی ماشین ظرف‌شویی بوش آب ریخته می‌شود و بعد از مدتی باعث نمایش ارور e15 می‌شود. دوز مواد شوینده:

مصرف زیاد مواد شوینده، منجر به نشت آب به پایین دستگاه می‌شود و در نهایت، ارور e15 ظرفشویی بوش، ظاهر می شود.به همین علت، همیشه باید به دوز مواد شوینده،  دقت شود و از مصرف زیاد آن خودداری کرد.

  • برد ماشین ظرفشویی بوش ایراد دارد

در بسیاری از موارد مشاهده می شود که برد با فرمان اشتباه به سیستم ورودی دستگاه، باعث افزایش سطح آبگیری شده و باعث خروج آب از مخزن و  ورود به کف کابین می شود. تصور کنید که یک مخزن یک لیتر فضا دارد و شما در آن یک و نیم لیتر آب پر کنید. نیم لیتر از این آب ورودی به خارج از مخزن می رود. در ماشین ظرفشویی نیز دقیقا به همین گونه است و برد با فرمان اشتباه باعث افزایش سطح آبگیری می شود. معمولا برد ظرفشویی بوش در این مواقع با مشکل فراموش کردن برنامه ها مواجه شده است که می بایست تعمیر ماشین ظرفشویی روی آن صورت گیرد.

  • معیوب بودن آب پاش ظرفشویی بوش

در بعضی موارد، بالا بودن فشار آب ورودی به مخزن ماشین ظرفشویی، باعث شکسته شدن آب پاش دستگاه می شود. در برخی موارد مشاهده شده است که آبفشان ترک خورده و آب به درستی گردش ندارد و آب با فشار بالای از قسمت تحتانی ماشین ظرفشویی بوش خارج می شود.

  • هیپ پمپ و یا دریچه کف دستگاه نشتی دارد

در برخی از موارد مشاهده می شود که دریچه فیلتر کف دستگاه و یا ورودی و خروجی های هیپ پمپ ماشین ظرفشویی بوش ایراد دارد. البته این موارد بسیار کم اتفاق می افتد اما از ۱۰ مورد نمونه ارور E15 ماشین ظرفشویی بوش، یک مورد با این مشکل مواجه است. در اینگونه موارد تکنسین بخش مورد نظر را ترمیم و یا تعویض می کند تا نشتی بوجود آموده رفع شود.

ارور e15 ظرفشویی بوش

  • معیوب بودن سنسور نشت یاب

مواردی که ماشین ظرفشویی بوش ارور E15 را به معنای نقص در سنسور نشت یاب نشان می دهد، بسیار نادر است. در صورتی که سیستم نشت یاب نقص داشته باشد، حتی در صورت عدم وجود آب در سینی دستگاه، ماشین ظرفشویی کار می کند. احتمال بروز خرابی سنسور شناور تنها دو درصد می باشد و به نوعی عیبی نادر می باشد.

  • پارگی شلنگ و یا  اتصالات

هنگامی‌که ارور e15 ظرفشویی بوش،  رخ می‌دهد یکی از مواردی که باید چک شود پارگی شلنگ هاست. البته گاهی مشکل از شلنگ نیست و اتصالات یا قطعات ممکن است به‌خوبی بسته و آب بندی نشده باشند. در برخی موارد منشأ خطای ارور e15ظرف‌شویی بوش، با بررسی شلنگ‌ها و اتصالات، به سادگی قابل شناسایی و برطرف شدن است.

نحوه رفع ارور e15 ظرف‌شویی بوش

برخی از موارد مثل تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی، نیاز به تخصص خاصی ندارد و می‌توانیم خودمان آن را انجام دهیم اما مواردی مثل خرابی سنسور نشتی کار تکنسین مربوطه است و نیاز به تخصص دارد.

  • تمیز کردن فیلتر و تعویض شلنگ تخلیه

گاهی اوقات، فیلتر به‌علت کثیف شدن یا گیر کردن غذا، از تخلیه آب جلوگیری می‌کند که برای رفع این مشکل می‌توان به‌راحتی آن را تمیز کرد. برای تمیز کردن فیلتر، درب ماشین لباس‌شویی را باز کنید، بعد سبدها را بیرون آورید و در پوش کف ظرف‌شویی  را بچرخانید سپس فیلتر را بیرون آورید و آن را تمیز کنید و مجدداً آن را در جای خود بگذارد.در برخی موارد که علت ارور e15 ظرف‌شویی بوش، پوسیدگی لوله‌ها است،  باید توسط متخصص بررسی و تعمیر شود.

  •   رفع ارور e15 ظرف شویی  بوش به طور موقت

ظرفشویی بوش را،۴۵ درجه بچرخانید تا سوییچ نشتی آزاد شود. سپس آب داخل سینی را تخلیه کرده تا خشک شود تا۲۴ این کار، طول می کشد.  بعد از آن دستگاه را روشن کنید، اگر دوباره ارور e15 ظاهر شد، نیاز به تعمیرکار دارد و شما می توانید تعمیر آن را به فردی اگاه در  نمایندگی تعمیرات بوش بسپارید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *