ارور e17 ظرفشویی بوش

ارور e17 ظرفشویی بوش

امروز در این مقاله به بررسی ارور e17 ظرفشویی بوش خواهیم پرداخت لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین علل ایجاد ارور e17 ظرفشویی بوش و ارائه راه حل برای رفع آن با ما همراه باشید.

معرفی برند بوش

یکی از بهترین برندهای موجود در بازار بوش است . از جمع دلایلی که باعث شده برند بوش مورد توجه کثیری از مردم قرار بگیرد، سابقه‌ای طولانی و عملکرد عالی که در طی سال‌ها داشته است . بوش جزو پر طرفدار ترین برنده دنیا شناخته شده‌است از جمله مزیت‌هایی که  به معروف شدن این برند  کمک کرده شامل موارد زیر می‌باشد:

۱_احتمال خرابی کم و راحت بودن تعمیر

۲_ کاهش یافتن شدید مصرف آب

۳_طراحی منحصر به فرد

۴_ صدای کم

۵_کیفیت ساخت عالی

شرکت بوش  در زمینه تاسیس لوازم  برق مقدم است و مبنی بر نیاز و رضایت مردم محصولات باکیفتی را ارائه داده است  و شعار این کمپانی این است که بهتر است پول خود را از دست بدهیم تا اعتماد و اطمینانی که مشتری به ما می کند.

اما ماشین ظرف بوش مثل هر وسیله الکتریکی دیگر ممکن است دچار مشکل شود که یکی از این مشکلات ارور e17 ظرف شویی بوش هست.  اما این اختلال‌ راه‌حل‌های خودش را دارد که در ادامه مطلب به‌علت ایجاد این اختلال و راه حل‌های پیشنهادی برای رفع آن می‌پردازیم .

ارور e17 ظرفشویی بوش

علل ایجاد ارور e17 ظرفشویی بوش و ارائه راه حل برای رفع آن

ارور e17 ظرفشویی بوش از جمله ارور های مهم این دستگاه است که باید خیلی سریع برای رفع آن اقدام کنیم چون احتمال دارد این خطا باعث سایر مشکلات ظرفشویی بوش شود و به قسمت های دیگر اسیب وارد کند .علت ارور e17 ظرفشویی بوش به طور کلی به دلیل میزان آب بیش از اندازه به داخل مخزن رخ می دهد .

یکی از روش های رفع ارور e17 ظرفشویی بوش  ریست کرن یا همان روشن و خاموش کردن دستگاه است. لذا در هنگام دیدن این کد خطا  بر روی نمایشگر ابتدا دستگاه را ریست کنید و در صورت عدم رفع مشکل دلایل احتمال دیگری را بررسی کنید.

سایر دلایلی که باعث میشود ارور e17 ظرفشویی بوش بر روی نمایشگر ظاهر شود موارد زیر است .

  • خرابی شیر برقی

یکی ازدلایل بنیادی بروز ارور e17ظرفشویی بوش خرابی شیر برقی است .پس از انتخاب برنامه شست و شو توسط کاربر ،برد ماشین ظرفشویی اجازه  ورود اب به اندازه کافی به شیر برقی میدهد .پس شیر برقی روشن میشود و اب داخل دستگاه جریان پیدا میکند خرابی این قطعه باعث وارد شدن بیش اندازه اب به داخل مخزن میشود .

برای رفع خرابی شیر برقی لازم است که متخصص ان را بررسی کند و حتی اگر لازم بود این قطعه را تعویض کند .و یک راه حلی که خودمان میتوانیم برا جلوگیری از این خرابی انجام دهیم استفاده از نمک های مخصوص  ماشین ظرفشویی و جرم گیری مدام است . این کار عمر مفید ماشین ظرفشویی را افرایش میدهد .

  • خرابی هیدرواستات :

سطح اب ورودی به دستگاه توسط هیدرواستات کنترل میشود که هر ماشین ظرفشویی داری ۲ هیدرواستات می باشد.یکی از ان ها وظیفه کنترل کردن سطح اب به هنگام پر شدن مخزن را دارد و دیگری به هنگام خروج اب از مخرن شروع به کار میکند که خرابی هیدرواستات اول باعث عدم تنظیم سطح اب وارده  به داخل مخزن و در نتیجه زیاد وارد شدن اب به مخزن میشود  .

برای رفع ارور e17 ظرفشویی بوش بهتر است که در اثر هیدرواستات ایجاد شده است بهتر ان را یک تعمیر کار بررسی کند چون اگر بدون تخصص کار را انجام دهید حتی گاهی باعث بدتر شدن اوضاع می شود و پیشنهاد ما این است که از دستکاری کردن دستگاه بدون دانش و اطلاعات لازم جلوگیری کنید .

ارور e17 ظرفشویی بوش

  • خرابی آب شمار

آب شمار از طریق پالس هایی که برای برد میفرستد از میزان سطح اب داخل مخزن خبر میدهد حال اگر این قطعه خراب شود  تعداد کمی پالس به برد انتقال میدهد و برد هم  میزان آب انتقالی را به اشتباه گزارش میدهد و کمتر از اندازه واقعی تصور میکند و اجازه اب ورودی بیش تری به مخزن را میدهد .

آب شمار همچنین میزان جریان اب ورودی از طریق شیر برق را بررسی میکند و در واقع وظیفه آن جلوگیری از پر شدن بیش از اندازه مخزن ،را دارد.خرابی آب شمار اندک رخ میدهد اما باید توجه داشت که خرابی آن مسئله مهم و با اهمیتی است چون باعث عملکرد ناقص سایر قسمت ها نیز میشود و میتواند مشکلات بیش تر را موجب شود. توصیه میشود تعویض و تعمیر آن  را به فردی اگاه در  نمایندگی تعمیرات بوش بسپارید .

  • خرابی برد

قطعه‌ای حیاتی در ماشین ظرفشویی بوش برد است و فعالیت تمام قطعات داخلی را کنترل و مدیریت میکند تا برنامه شستشوی منتخب کاربر به نحو درست انجام شود. خرابی یا سوختن برد باعث می‌شود که برای شیر برقی دستور قطع شدن آب ورودی به دستگاه ارسال نشود و مخزن بیش از حد که مورد نیاز پر شود .مواردی که میتواند احتمال  سوخت برد را افزایش دهد عبارت اند از:

۱_نوسانات شدید برق

۲_ ورود آب به برد                                                                         ‌‌‌‌         ‌‌‌‌‌‌

۳_وجود گرما و رطوبت بیش از حد در محیط بیرونی

۴_ضربه خوردن به برد به دلیل جابه جایی اشتباه

قطع بودن اتصالات برد با قطعات داخلی : فرسودگی سیم‌ها یا قطع بودن آنها از برد ،باعث میشود که اطلاعات از طریق برد به قطعات داخلی نرسد و حتی برعکس اطلاعات از طریق قطعات داخلی به برد انتقال داده نمیشود پ در این حالت آب بیش از حد لازم درون مخزن جمع میشود و  می‌تواند باعث بروز ارور شود و دستگاه نا خود اگاه از ادامه شست و شو باز نگه داشته میشود.

چند نکته مهم

۱_ استفاده از دستگاه در هنگام اوج مصرف برق یکی از دلایل مهمی است که باعث خرابی زود هنگام قطعات داخلی دستگاه میشود .بنابراین روشن کردن ماشین ظرفشویی در ساعت کم مصرف باعث افزایش عمر آن میشود و هم چنین تعداد خطاهایی که در صفحه نمایشگر پدیدار میشوند کاهش می یابند.

۲_عمر قطعات  داخلی ماشین ظرف شویی از طریق استفاده از نمک و جلا دهنده  اصل افزایش می یابد .

۳_ جرم گیری مستمر بااستفاده از جرمگیر مخصوص ثاتیر  بسزایی بر روی عملکرد قطعات  ماشین ظرفشویی می گذارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *