تعمیر لباسشویی بوش

تعمیر لباسشویی بوش در تهران

هنگامی که به ماشین لباسشویی بوش خود متکی هستید، برنامه ریزی برای نگهداری منظم و هرگونه سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی بوش ضروری خواهد بود. اجرای صحیح تاسیسات لباسشویی و مراقبت مداوم، باعث می شود که از هزینه های بالای تعمیر فارغ شوید.

همین حالا تماس بگیرید. ۵۴۶۰۵۰۰۰ - ۰۲۱

تعمیرات ماشین لباسشویی بوش

خدمات تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران توسط تعمیرکار متخصص بوش فا در محل شما انجام می گردد.
در نظر داشته باشید همیشه از خدمات تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی برند بوش استفاده نمائید تا به حفظ کیفیت و افزایش طول عمر دستگاه کمک شایانی نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی کارشناسان bosch-fa به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شما مشتریان گرامی می باشند.

در ادامه با مطالب مفید و کاربردی در خصوص عیب یابی و تعرفه خدمات ماشین لباس شویی بوش ارائه میدهیم، تا بتوانید از تعمیر لوازم خانگی برند بوش بهتر استفاده کنید.

بوش فا تعمیر ماشین لباسشویی بوش

رایج ترین مشکلات و عیب یابی ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش بسیار محبوب است. این دستگاه، طیف وسیعی از ظرفیت بار را داشته و در رنگ های سفید، نقره ای و استیل به بازار عرضه شده است تا متناسب با هر دکوراسیون آشپزخانه ای باشد. این دستگاه های کارآمد، دارای ویژگی های بسیاری برای کمک به شما برای صرفه جویی در وقت و هزینه هستند. با این حال، گاهی اوقات ایراداتی در عملکرد آن ها ایجاد می شود. در اینجا به رایج ترین مشکلات، عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی بوش می پردازیم.

علائم عیب یابی در لباسشویی بوش

به طور معمول مشکلات ماشین لباسشویی بوش با یک سری علائم همراه است:

ماشین لباسشویی بوش روشن نمی شود:

این نشان دهنده وجود مشکلی در دوشاخه، پریز برق یا قطع کننده مدار است. هنگامی که ماشین لباسشویی شما به طور مداوم برق را قطع می کند، می تواند به دلیل اتصال کوتاه سیم، نشت آب به برق و یا ایراد موتور باشد.

مخزن یا دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد:

در بررسی علائم جهت تعمیر ماشین لباسشویی بوش ، این موضوع می تواند به جهت انسداد یا انحراف در شلنگ آب سرد یا شلنگ تخلیه باشد که از چرخش جلوگیری می کند. یک فیلتر مسدود شده نیز همان تأثیر را خواهد داشت. در صورت خرابی سوئیچ درب، پاره شدن تسمه درایو یا بسته نشدن درب، دستگاه نیز نخواهد چرخید.

دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد

ماشین لباسشویی بوش تخلیه نمی شود:

باز هم، به احتمال زیاد این مسئله توسط یک شلنگ پیچ خورده یا مسدود شده و یا فیلتر بسته شده ایجاد می شود. پمپ تخلیه نیز می تواند متوقف شده یا آنکه تسمه پمپ آب پاره شود. همچنین این احتمال وجود دارد که درب قفل نشده باشد که این خود می تواند عامل دیگری باشد که از تخلیه آب دستگاه جلوگیری می کند.

دستگاه پر سر و صدا است:

در تعمیر ماشین لباسشویی بوش نشان داده شده است که خرابی یاتاقان ها، می تواند سر و صدای زیادی را ایجاد کند. همچنین، هنگامی که قطعه ای مانند سکه در دیگ ماشین لباسشویی گیر افتاده است، باعث می شود در طول چرخه، صدا ایجاد کند. ممکن است یاتاقان فرسوده شده و نیاز به سرویس مجدد داشته و یا آن که از قرقره درایو و اتصال موتور با مشکل روبرو شده باشد.

ماشین لباسشویی بوش لرزش دارد:

برای جلوگیری از این مساله، ماشین لباسشویی باید تراز شود. کمک فنرهایی که دیگ را به شاسی متصل می کنند ممکن است معیوب باشند. این احمال وجود دارد که فنرها و میله های سیستم شکسته شده و یا تسمه های درام دچار ساییدگی یا پارگی شده باشد.

دستگاه دچار نشتی آب شده است:

در بررسی تعمیر ماشین لباسشویی بوش ، باید اشاره کنیم که اگر پمپ تخلیه خراب شود، ممکن است آب از ماشین لباسشویی بوش نشت کند. اگر مهر و موم دیگ فرسوده شده باشد، این موضوع می تواند منجر به نشتی آب به بلبرینگ ها شده و به آن ها آسیب برساند. همچنین پاره شدن لاستیک درزبندی درب، باعث نشت آب شده، همچنین نشت می تواند از شلنگ تخلیه صورت گیرد.

درب ماشین لباسشویی بوش قفل شده و باز نمی شود:

وقتی درب قفل می ماند، ممکن است به معنای وجود آب در دستگاه باشد. برای جلوگیری از سرریز شدن آب، درب نمی تواند باز شود. دلیل دیگر می تواند مکانیسم معیوب قفل درب باشد که در هنگام بررسی تعمیر ماشین لباسشویی بوش ، می توان آن را بررسی نمود.

چرخه شستشو به پایان نمی رسد:

اگر چرخه شستشو در ماشین لباسشویی بوش، به پایان نمی رسد، علت بروز آن می تواند به دلایل مختلفی از یک ترموستات معیوب تا کربن موتور که نیاز به تعویض دارند، باشد. اگر دستگاه به طور نیمه در چرخه شستشو متوقف شود، ممکن است به دلیل مشکلاتی در پر شدن آب، تخلیه آب یا گرم شدن بیش از حد ماشین لباسشویی بوش باشد.

کدهای خطا در عیب یابی ماشین لباسشویی بوش

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در پاسداران

کدهای خطا در عیب یابی ماشین لباسشویی بوش

کدهای خطای ماشین لباسشویی بوش به گونه ای طراحی شده اند که می توان به آسانی مسائل ایجاد شده در دستگاه را یافته و در جهت عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی بوش اقدام نمود. کدهای خطای لباسشویی بوش در اینجا نشان داده شده است که دارای تفاوت هایی متناسب با هر مدل است. این کدها ممکن است بصورت دیجیتالی به صورت زیر نمایش داده شوند:

E16 : قفل درب کامل اجرا نشده است.
E18 : فیلتر یا شلنگ ورودی آب سرد مسدود شده است.
E23 : نشتی از دستگاه یا آب در صفحه پایه وجود دارد.
E32 : چشمک زن “پایان” به معنی بار نامتعادل است.
E33 : کف اضافی وجود دارد.
نماد شیر: نشان می دهد فشار آب خیلی کم است.
یک نماد کلید: نشان می دهد قفل کودک فعال شده است.

 

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تجریش

تعمیرات قسمت های مختلف لباسشویی بوش

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در جنوب تهران

تعمیر خرابی سوئیچ درب ماشین لباسشویی 

هنگامی که تصمیم به تعمیر ماشین لباسشویی بوش دارید، لازم است که هر بخش را متناسب با علائم مشاهده شده، عیب یابی کرده و برای تعمیر آن اقدام کنید. در نظر داشته باشید، در صورتی که در این خصوص مهارتی ندارید، بایستی تا از یک متخصص مجرب، یاری بگیرید.

مجموعه سوئیچ درب از چرخش ماشین لباسشویی هنگام باز شدن درب جلوگیری می کند. اگر مجموعه سوئیچ درب خراب شود، ماشین لباسشویی کار نمی کند. برای شناسایی ایراد ایجاد شده، از یک مولتی متر برای تست سالم بودن سوئیچ درب ماشین لباسشویی بوش استفاده کنید. در صورتی که نشانه های خرابی را احساس کردید، لازم است آن را تعویض کنید. برای این کار بایستی مدل دستگاه را وارد کرده و قطعه مناسب ماشین لباسشویی را انتخاب نمایید.

تعمیر خرابی تسمه محرک دیگ

در این بخش از تعمیر ماشین لباسشویی بوش ، تسمه محرک را بررسی کنید تا مشخص شود آیا تسمه محرک ماشین لباسشویی، پاره شده یا روی قرقره ها شل شده است. اگر تسمه درایو پاره یا شل است، آن را تعویض کنید.

تعمیر کوپلینگ موتور

وظیفه کوپلینگ، اتصال موتور به گیربکس دستگاه است. در صورت بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی بوش، اتصال موتور از کار می افتد تا از موتور و گیربکس محافظت کند. اتصال موتور نیز می تواند به دلیل سایش طبیعی هنگام فعالیت، خراب شود. اتصال موتور را بررسی کنید تا مشخص شود آیا خراب است یا آن که ایراد در جای دیگری است. در صورتی که تشخیص خرابی وجود داشته باشد، لازم است که تعویض گردد.

تعمیر قفل درب لباسشویی

از نکات مهم در تعمیر ماشین لباسشویی بوش ، این نکته را باید اشاره کنیم، قفل درب، باعث می شود درب دستگاه در حین کار بسته شود. با بسته شدن درب، ماشین لباسشویی می تواند شروع به کار کند. اگر درب قفل نشده باشد، سوئیچ درب از عملکرد و چرخش ماشین لباسشویی جلوگیری می کند.

اگر قفل درب معیوب باشد، دستگاه نمی چرخد یا شروع به کار نمی کند. خرابی قفل درب ممکن است از جهت الکتریکی یا مکانیکی باشد. در این شرایط لازم است که آسیب دیدگی احتمالی قفل درب بررسی شود. اگر قفل درب آسیب دیده، یا به درستی بسته نمی شود، آن را تعویض کنید.

تعمیرات ماشین لباسشویی برند بوش
تعمیرات ماشین لباسشویی برند بوش

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در نیاوران

تعویض برد الکترونیکی کنترل موتور

از دیگر بخش هایی که در زمان تعمیر ماشین لباسشویی بوش بررسی می شود، برد الکترونیکی کنترل موتور است. برد کنترل، نیروی موتور را تأمین می کند. اگر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش معیوب باشد، ممکن است دستگاه به درستی کار نکرده یا اصلاً روشن نشود.

در این شرایط، ابتدا اجزای صفحه کنترل را بررسی کنید و بخش های سوخته را کنترل نمایید. برای تعیین نقص صفحه کنترل موتور، اطمینان حاصل کنید که برد الکترونیکی دستگاه، برق را به موتور می رساند. اگر برد کنترل، قدرت لازم را دارد، اما برق را به موتور نمی رساند، آن را تعویض کنید.

توجه داشته باشید که این بخش از دستگاه، دارای حساسیت بالایی بوده و نیاز به دانش و تخصص کافی دارد. می توانید برای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی بوش این بخش و یا تعویض آن از یک تکنسین با تجربه کمک بگیرید.

تعویض کلاچ ماشین لباسشویی بوش

مجموعه کلاچ، باعث ایجاد ارتباط بین سیستم انتقال قدرت و دیگ داخلی می شود. این به دیگ کمک می کند تا به تدریج به سرعت چرخش مناسب برسد. اگر کلاچ فرسوده باشد، ممکن است از چرخش دیگ جلوگیری کند. این نکته را در نظر داشته باشید که کلاچ قابل تعمیر نیست و اگر فرسوده شده است، بایستی آن را تعویض کنید.

تعویض قرقره درایو ماشین لباسشویی بوش

قرقره محرک، به دیگ ماشین لباسشویی متصل می شود و برای چرخاندن آن، همراه تسمه محرک و موتور کار می کند. هنگام بررسی تعمیر ماشین لباسشویی بوش اگر قرقره درایو فرسوده باشد، ممکن است تسمه درایو لغزیده و از چرخش دستگاه جلوگیری کند. قرقره درایو را بردارید و آن را بازرسی کنید. اگر معیوب است، لازم است تا آن را تعویض کنید.

تعویض روتور و استاتور دستگاه

روتور در تعامل با استاتور یک میدان الکترومغناطیسی قوی ایجاد می کند که باعث چرخش دیگ در هر دو جهت می شود. اگر آهن ربا روی روتور آسیب دیده باشد یا هر قسمت از روتور معیوب باشد، یا آن که سیم پیچ های استاتور دچار آسیب دیدگی شده باشد، ممکن است دستگاه شروع به کار نکند. برای تشخیص معیوب بودن روتور و یا استاتور، آن را بررسی کنید. درصورت خرابی، آن ها را تعویض نمایید.

تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی بوش

در زمان بررسی این بخش از دستگاه برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش، خواهید دید که یاتاقان در وسط پوسته دیگ خارجی نصب شده است. یاتاقان کمک می کند تا دیگ به آرامی چرخش داشته باشد. اگر این بخش معیوب است، لازم است آن را تعویض کنید. در صورتی که یاتاقان به طور جداگانه در دسترس نیست، درام بیرونی و یاتاقان را تعویض کنید. البته تعویض درام بیرونی و یاتاقان، تعمیر سخت و پرهزینه ای است و بایستی در این خصوص، از یک تکنیسین حرفه ای کمک بگیرید.

تعویض موتور محرک

به ندرت موتور درایو ماشین لباسشویی بوش دچار خرابی می شود. قبل از تعویض موتور درایو، ابتدا تمام قطعات دارای ایراد دستگاه را برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش بررسی کنید. اگر هیچ یک از اجزا معیوب نیستند، به تعویض موتور درایو بپردازید. برای تعیین نقص موتور درایو، ابتدا آن را از برق جدا کنید. اگر موتور درایو صدا می دهد اما کار نمی کند و آزادانه نمی چرخد، آن را تعویض کنید.

تعویض گیربکس ماشین لباسشویی بوش

گیربکس دستگاه ممکن است فرسوده یا معیوب باشد. سیستم انتقال قدرت دارای چرخ دنده هایی است که باعث ایجاد چرخش در دستگاه می شود. این قطعه نیز به ندرت دچار خرابی می شود. قبل از تعویض گیربکس هنگام تعمیر ماشین لباسشویی بوش ، ابتدا تمام قسمت های احتمالی دیگر را بررسی کنید.

تعویض پمپ تخلیه

اگر دستگاه هنگام تخلیه صدای بلندی ایجاد می کند، پمپ تخلیه ممکن است مسدود یا معیوب باشد. گاهی اوقات، اشیا کوچک یا پرز پوشاک می توانند در پمپ تخلیه گیر کنند. برای تعیین اینکه آیا چیزی در پمپ تخلیه مسدود شده است، پمپ تخلیه را برداشته و آن را از بررسی کنید. اگر پمپ تخلیه تمیز است، اما در طول چرخه تخلیه هنوز پر سر و صدا است، بایستی در زمان تعمیر ماشین لباسشویی بوش، پمپ تخلیه را تعویض کنید.

تعویض شیر ورودی آب

اگر دستگاه هنگام پر شدن از آب، پر سر و صدا است، ممکن است شیر ورودی آب خطا داشته باشد. با گذشت زمان، رسوبات معدنی می توانند در داخل دریچه جمع شده و محدودیت ایجاد کنند. اگر شیر ورودی آب محدود شود، در طول چرخه پر شدن، صدا ایجاد می شود. در این صورت، آن را تعویض کنید.

شلنگ های مسدود شده

گاهی اوقات، ذرات و پرزهای کوچک می توانند وارد سیستم تخلیه شده و شلنگ پمپ یا خود پمپ را مسدود کنند. برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در این بخش، شلنگ ها را از پمپ خارج کرده و موارد انسداد را بررسی کنید. ابتدا شلنگ تخلیه را کنترل نمایید تا مشخص شود که آیا انحراف دارد، پیچ خورده یا خم شده است. شلنگ تخلیه خم شده را صاف کنید. در برخی موارد، مساله به سادگی حل خواهد شد.

تعمیر یا تعویض کمک فنر

کمک فنرها، لرزش دیگ ماشین لباسشویی بوش را کم می کنند. این بخش از دستگاه، اگر فرسوده شده باشد، ارتعاش می کند یا تکان می خورد. بعضی اوقات، وقتی دستگاه به مکان دیگری منتقل می شود، کمک فنرها می توانند جدا شوند. در برنامه تعمیر ماشین لباسشویی بوش ،کمک فنرها را از جهت صحت قرارگیری آنها بررسی کرده و از آسیب و ساییدگی آنها را کنترل نمایید. در صورتی که نیاز به تعمیرات لوازم خانگی بوش دارید، می توانید با کارشناسان فنی ما در تماس باشید.

در تعمیرگاه بوش فا رضایت مشتری یک شعار نیست!
همواره به دنبال ارائه خدماتی برتر هستیم. کارشناسان ما در تمام مراحل خدمات و تعمیر لوازم خانگی بوش در کنار شما هستند.

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در مرکز تهران

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در پاسداران

1 دیدگاه برای “تعمیر ماشین لباسشویی بوش

  1. پاتنه آ گفته:

    ممنون بابت محتوا کاربردی تان قشنگ با کدهای خطای که اعلام کردید متوجه مشکل ماشین لباسشویی شدم.

دیدگاه‌ها بسته شده است.