تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش

تعمیر ساید بای ساید بوش در تهران

تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش (Bosch) باید توسط تعمیرگاه مجاز تعمیرات ساید بای ساید بوش صورت بگیرید. برنامه ریزی برای نگهداری منظم و هرگونه سرویس و تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش ضروری خواهد بود. اجرای صحیح سرویس ساید بای ساید و مراقبت مداوم، باعث می شود که از هزینه های بالای تعمیر فارغ شوید.

جهت مشاوره و راهنمایی در خصوص تعمیرات لوازم خانگی بوش با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید.

همین حالا تماس بگیرید. ۵۴۶۰۵۰۰۰ - ۰۲۱

تعمیر ساید بای ساید بوش

یخچال های ساید بای ساید بوش به خاطر ماندگاری بالا و ظاهری زیبا شهرت دارند. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها هرگز خراب نمی شوند، یا راه هایی برای مقابله با مسائلی که ممکن است پیش بیاید، وجود ندارد. در واقع، یخچال های ساید بای ساید بوش، یکی از کاربردی ترین لوازم خانگی در هر خانه محسوب می شوند.

باید گفت که یک یخچال خوب، آرام و بی سر و صدا بوده و دما را به خوبی حفظ می کند. اما زمانی که هنگام تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش می رسد، می توانید در موارد جزئی، آن ها را با راهنمایی های ارائه شده، اصلاح کرده و در موارد بسیار فنی، کار را به یک متخصص حرفه ای بسپارید. خدمات تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش در تهران توسط تعمیرکار متخصص بوش فا در محل شما انجام می گردد.

در ادامه با مطالب مفید و کاربردی در خصوص عیب یابی، کدهای خطا و تعرفه خدمات یخچال ساید بای ساید بوش ارائه میدهیم، تا بتوانید از لوازم خانگی برند بوش بهتر استفاده نمایید.

تعمیر ساید بای ساید بوش

۵ مشکل رایج یخچال ساید بای ساید بوش

در برخی از مواقع، هنگامی که اولین نشانه های مشکلات یخچال بوش را مشاهده کردید، می توانید خودتان برای حل آنها قدم بردارید. لوله های فرسوده شده یا صداهای غیر معمول، علائمی هستند که یخچال Side By Side شما دچار مشکل شده است. شما می توانید این مشکلات را عیب یابی کرده و برخی از آنها را به تنهایی برطرف کنید.

الف- یخچال بوش خنک نمی شود

بوش نامی مترادف کیفیت بالا و قابلیت اطمینان است. این برند، دارای سابقه قوی در تولید محصولات قوی و قابل اعتماد می باشد که عمر طولانی دارند. با این حال، ممکن است برای یخچال، گاهی مشکلاتی پیش بیاید. در بررسی تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش ، اگر سیستم خنک کننده یخچال بوش شما آنطور که در نظر گرفته شده کار نمی کند، نکاتی در مورد نحوه تشخیص آن و رفع مشکل آن وجود دارد.

کویل های کثیف کندانسور

کویل های کندانسور جزء مهمی از سیستم خنک کننده یخچال ساید بای ساید هستند. کندانسور بخشی از دستگاه می باشد که مبرد در آن قرار می گیرد و از طریق مایع خنک کننده موجود در کویل ها به گردش در می آید. گرمای داخل یخچال یا فریزر شما به این قسمت از دستگاه منتقل می شود. از آنجایی که هم هوا و هم مبرد در سرتاسر کندانسور به گردش در می‌آیند، به حفظ دمای مواد غذایی کمک می ‌کند.

اگر دمای یخچال ساید بای ساید، خیلی بالا یا خیلی پایین است، ممکن است لازم باشد کویل های کندانسور یخچال را تمیز کنید. کویل های کندانسور در داخل یا پشت یخچال قرار دارند. برای حل این مساله در خصوص تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش ، لازم است تا آن را خاموش کرده و آن را از برق بکشید، سپس پیچ ‌هایی را که قاب پشتی را نگه می‌دارد، بردارید.

یخچال را از برق جدا کرده و شلنگ اتصال آب را جدا نمایید. کندانسور قسمتی است که شبیه یک فن در پایین یخچال و معمولاً در پشت دستگاه قرار گرفته است. اکثر یخچال ها، دارای یک صفحه دسترسی در پایین برای تمیز کردن آنها هستند. در این مرحله، پانل پشت دستگاه را باز کنید و این بخش را کاملا از هر گونه گرد و غبار، تمیز نمایید. از یک برس سفت یا یک کمپرسور هوا برای رفع هرگونه گرفتگی و انسداد استفاده کنید.

کمپرسور معیوب

اگر می‌خواهید یخچال ساید بای ساید بوش خود را کارآمد نگه دارید و از آن حداکثر بهره را ببرید، باید کمپرسور را بررسی کنید. کمپرسور وظیفه خنک کردن یخچال را بر عهده دارد، بنابراین اگر خراب باشد، یخچال نمی تواند مواد غذایی را به درستی خنک کند. در هنگام تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش خواهید دید که به طور معمول، کمپرسور در جلو یا عقب یخچال قرار می گیرد. برای دسترسی به آن پانل پشتی را بردارید، سپس به صدای کلیک گوش دهید. اگر کمپرسور کلیک کند اما خنک نکند، دچار آسیب و خرابی شده است.

خرابی موتور فن کندانسور

اگر یخچال به درستی خنک نمی شود، ممکن است موتور فن کندانسور خراب شده باشد. موتور فن کندانسور، هوا را از طریق کویل ‌های کندانسور و روی کمپرسور می ‌کشد، بنابراین خرابی از کارکرد صحیح یخچال جلوگیری می‌ کند. ابتدا انسداد تیغه فن را بررسی کنید. هنگامی که آن را با دست می چرخانید، در صورتی که چرخشی آزادانه نداشت، باید آن را تعویض کنید.

ضمن آنکه اگر یخچال کار نمی کند یا آنکه روشن شده اما فن کندانسور نمی چرخد، مطمئن شوید که هیچ مانعی وجود ندارد تا باعث توقف چرخش تیغه فن کندانسور شود. می توانید یک مولتی متر را به سیم های منتهی به موتور فن وصل کرده و تداوم عملکرد فن را هنگام بررسی تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش ، تست کنید. اگر پیوستگی ندارد، موتور فن را تعویض نمایید.

کار نکردن موتور فن اواپراتور

شما به راحتی می توانید موتور فن اواپراتور خود را از روی موقعیت و ظاهر آن تشخیص دهید. معمولاً در پشت یخچال قرار دارد و تنها سیستم خنک کننده ای است که قابل مشاهده است. فن اواپراتور، هوا را از بیرون یخچال می کشد و به قسمت فریزر منتقل می کند. بدون اواپراتور، فریزر شما بی فایده خواهد بود. به همین دلیل است که باید به طور منظم علائم نقص مانند صداهای بلند یا حتی یخ ذوب شده را بررسی کنید.

در بررسی و تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش ، اگر فن اواپراتور یخچال شما کار نمی کند، هوای سرد به سمت یخچال گردش نمی کند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است یخچال همچنان سرد شود، در حالی که فریزر اصلا سرمایش کافی را ندارد.

برای بررسی اینکه آیا موتور معیوب است، تیغه فن را با دست بچرخانید. اگر نمی توانید آن را به راحتی بچرخانید، موتور فن را تعویض کنید. همچنین مطمئن شوید که یخچال سر و صدای غیرعادی نداشته باشد. در صورتی که این بخش، اصلاً کار نمی کند، پیوستگی سیم پیچ ها را با یک مولتی متر بررسی کنید. در صورت عدم تداوم کارکرد، موتور فن را تعویض کنید.

مشکلات رله استارت

رله استارت، به یخچال کمک می کند تا به کار خود ادامه دهد. اگر رله معیوب باشد، ممکن است یخ ساز و فریزر از کار بیفتند. هنگام تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش ، اگر یخچال بوش شما کار نمی کند، ممکن است رله استارت معیوب باشد.

ابتدا رله استارت را بین سوکت های ترمینال آزمایش کنید. اگر اتصال ندارید، رله معیوب است و باید تعویض شود. همچنین، اگر بوی سوختن سیم ها را حس کردید، ممکن است نشان دهنده اتصال کوتاه باشد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه، تعویض رله استارت در این مورد ضروری است.

ب – یخچال یخ زدایی نمی کند

اگر یخچال ساید بای ساید بوش دارید، ممکن است اخیرا متوجه یخ زدگی زیادی در بخش فریزر شده باشید. این اتفاق زمانی پیش می آید که پنل کنترل یخ زدایی خراب شده و باعث ایجاد یخ اضافی در محفظه فریزر می شود. اگر این مورد در یخچال بوش شما رخ می دهد، می توانید برای تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش با یک تکنیسین مجرب در تماس باشید. از جمله قطعاتی که می تواند دچار آسیب شود شامل موارد ذیل است:

برد کنترل یخ زدایی

برد کنترل یخ زدایی، جزء ضروری هر یخچالی است. وظیفه اصلی این برد ،تامین انرژی چرخه یخ زدایی یخچال است که در این مدت مواد غذایی موجود در دستگاه شما یخ زدایی می شود. اگر متوجه شدید که یخچال شما یخ را ذوب نمی کند، یا سطح دمای دستگاه، به طور فزاینده ای بالا می رود و گرما ایجاد می کند، ممکن است به دلیل معیوب بودن برد کنترل یخ زدایی باشد.

تایمر یخ زدایی

تایمر یخ زدایی یخچال های بوش، یک قطعه الکترونیکی است که وظیفه آن پیشبرد چرخه یخ زدایی یخچال است. چرخه یخ زدایی، چندین بار در روز برای از بین بردن تجمع یخ زدگی روی کویل های اواپراتور انجام می شود. اگر تایمر یخ زدایی، مطابق با چرخه پیش نمی رود، یا در طول چرخه یخ زدایی برق به بخش یخ زدایی نمی فرستد، باید آن را در زمان تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش با یک قطعه تایمر جدید جایگزین کنید.

تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش در تهران

ج – یخ ساز بوش کار نمی کند

گاهی اوقات، یخچال بوش یخ نمی‌سازد. اگر دمای فریزر به درستی تنظیم نشده باشد، یخ ساز به درستی یخ تولید نمی کند. درجه حرارت باید بین ۰ تا ۵ درجه فارنهایت تنظیم شود تا اطمینان حاصل شود که یخ ساز به درستی کار می کند. برای جلوگیری از این مشکل، به تنظیمات دمای یخچال خود نگاه کنید. همچنین، لازم است تا قطعاتی را در این خصوص، کنترل نمایید که بشرح ذیل آمده است:

شیر ورودی آب

شیر ورودی آب بخشی از مجموعه یخ ساز است و وظیفه رساندن آب به داخل دستگاه را بر عهده دارد. تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش ، اگر فشار منبع آب کافی نباشد، یخ‌ ساز یخ نمی‌سازد. همچنین، سرعت جریان توسط یک شیر برقی کنترل می شود که برای عملکرد صحیح به ۲۰ psi نیاز دارد. مطمئن شوید که فشار آب به شیر حداقل ۲۰ psi باشد.

اگر فشار آب کافی است، از یک مولتی متر برای بررسی برق دریچه ورودی آب استفاده کنید. اگر مطمئن هستید که دریچه ورودی آب انرژی کافی دریافت می کند و فیلتر اخیراً تعویض شده یا به درستی نگهداری شده است، اما یخ ساز هنوز به خوبی عمل نمی کند، لازم است تا شیر ورودی آب را تعویض کنید.

مجموعه یخ ساز

اگر مجموعه یخ ساز به درستی کار نمی کند، تعویض آن با یک قطعه از برند بوش، اطمینان حاصل می کند که هر گونه مشکل برطرف می شود. با این حال، اگر برخی از قطعات موجود در مجموعه آسیب دیده باشند، باید به صورت جداگانه در مراحل تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش ، تعویض شوند. از آنجایی که بسیاری از اجزای یخ ساز به طور جداگانه در دسترس نیستند، ممکن است لازم باشد به جای قطعات جداگانه، کل مجموعه را تعویض کنید.

سوئیچ درب معیوب

سوئیچ درب یک ویژگی ایمنی است. از کارکرد یخچال و فریزر در مواقعی که شما به آن نیاز ندارید، جلوگیری می کند. هنگامی که در باز است، سوئیچ باید در جای خود نگه داشته شود. سلامت آن را با یک مولتی متر بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند. اگر سوئیچ هنگام فعال کردن عملکردی ندارد، آن را تعویض کنید.

د – یخچال بوش بیش از حد نویز دارد

صدای بلند یخچال، می تواند مشکلی آزاردهنده باشد. حتی ممکن است آنقدر بلند شود که از صدای زمزمه یخچال احساس ناراحتی شدید کنید تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش ، تنها راه ممکن است. در اینجا برخی از مواردی که می تواند دلیل این صداهای بلند باشد آورده شده است:

تیغه فن

بسیاری از مدل های یخچال بوش، مجهز به سیستم های خنک کننده هستند که از فن هایی برای گردش هوای سرد در سراسر دستگاه استفاده می کنند. هنگامی که یکی از این فن ها کار نمی کند، یخچال دیگر نمی تواند مواد غذایی را به طور موثر خنک کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است متوجه شوید که صدای یخچال، بیشتر از حد معمول است، زیرا برای حفظ دمای ثابت، باید سخت تر کار کند.

هنگام تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش ، اگر متوجه شدید که مشکل از تیغه فن است، به احتمال زیاد، دستگاه دچار زنگ زدگی شده و یا گرد و غبار روی آن، انباشته شده است. برای رفع این مشکل، پنل پشتی را از محفظه فریزر خارج کرده و پره های فن را بررسی کنید. اگر آزادانه نمی چرخند، سعی کنید آنها را با دست تمیز کنید.

ه – آب سردکن یخچال بوش کار نمی کند.

گاهی اوقات یخچال های بوش، با آب سردکن مشکل دارند. از آنجایی که به اندازه سایر اجزای یخچال مهم است، باید در اولین فرصت، برای تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش اقدام شود. لازم است این بخش ها را کنترل کنید:

لوله آب یخ زده

اگر نگران یخ زدگی لوله تامین آب یخچال هستید، کافی است آن را در پایین درب جدا کرده و هوا را از داخل آن عبور دهید. اگر لوله یخ زده است، بگذارید به آرامی آب شود.

شیر ورودی آب

مطمئن شوید که خط آب یخچال به طور ایمن به منبع آب با حداقل فشار ۲۰psi متصل است. اگر فشار آب کم بوده یا شیر خراب شده باشد، ممکن است دریچه باز نشود. در چنین شرایطی، آب سردکن یخچال، کار نخواهد کرد مگر اینکه شیر آب سرد بتواند باز شود و آب را به سیستم برساند.

برد کنترل دیسپنسر معیوب

از دیگر مواردی که در تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش بررسی شود، برد کنترل دیسپنسر یخچال است. این برد، مداری است که سیگنال ها را از دکمه های روی دیسپنسر دریافت کرده و به بقیه سیستم پخش کننده ارسال می کند. بیشتر عملکردهای دستگاه را کنترل می کند.
اگر از کار بیفتد، اکثر اجزا و عملکردهای یخچال نیز کار نمی کنند. در بخش مکانیکی آن نیز، اگر سوئیچ معیوب باشد، محصول آب یا یخ را به درستی پخش نمی کند. برای آزمایش سلامت سوئیچ، از یک مولتی متر استفاده کنید.

خطا و ارورهای یخچال ساید بای ساید بوش

کدهای خطا و ارورهای یخچال ساید بای ساید بوش

این توضیحات کد خطا می تواند به شما در تشخیص مشکل دستگاه و تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش کمک کند.

E01 :خطا در سنسور دمای یخچال
E02 : خطا در سنسور دمای فریزر
E03 : خطا در سنسور دمای کشوی کنترل شده با دما
E15 : خطا سنسور دمای محیط
E10 : خطا درماژول برد کنترل اصلی
E11 : خطا در ماژول کنترل صفحه نمایش
E20 : خطای ارتباط بین ماژول برد کنترل اصلی و ماژول کنترل نمایشگر
E21 : خطای ارتباط بین ماژول کنترل نمایشگر و ماژول کنترل یخ و آب پخش کننده

در تعمیرگاه بوش فا رضایت مشتری یک شعار نیست!
همواره به دنبال ارائه خدماتی برتر هستیم. کارشناسان ما در تمام مراحل خدمات و تعمیر لوازم خانگی بوش در کنار شما هستند.