تعمیر یخچال فریزر بوش

تعمیر یخچال بوش در تهران

یخچال فریزر به طور معمول، دچار ایراداتی می شود که با شناسایی و رفع به موقع آنها می توان به طور عمر بیشتر دستگاه و هزینه های کمتر تعمیرات یخچال و فریزر، دست یافت. تعمیر یخچال و فریزر بوش خود را می توانید به یک تکنیسین مجرب بسپارید. بررسی و عیب یابی دستگاه، به شما کمک می کند تا با راه حل های ساده، بتوانید این ایرادات را رفع نمایید. اما در مواقعی ممکن است اشکال در دستگاه جدی بوده و نیاز داشته باشید تا یک فرد متخصص، آن را کنترل و تعمیر نماید.

جهت مشاوره و راهنمایی در خصوص تعمیر یخچال و فریزر بوش در تهران با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید.

همین حالا تماس بگیرید. ۵۴۶۰۵۰۰۰ - ۰۲۱

علائم نشاندهنده تعمیرات جدی یخچال بوش

اگر غذا خیلی زود خراب می شود؟ یا صدای یخچال زیاد است؟ ممکن است زمان تعمیر یا تعویض یخچال فرا رسیده باشد. یخچال یکی از ضروری ترین لوازم منازل است. بدون آن، زندگی مدرن عملا غیر قابل تصور خواهد بود. به همین دلیل است که داشتن یک یخچال معیوب، می تواند یک درد واقعی باشد. اینکه آیا نیاز به تعمیر یا تعویض یخچال خود دارید، نیاز به عیب یابی و تعمیر یخچال و فریزر بوش توسط یک کارشناس دارد.
اما چگونه می دانید که آیا مشکلات یخچال شما مشکلات جزئی هستند یا نشانه هایی از خرابی جدی می باشد؟ در زیر، برخی از رایج ‌ترین نشانه‌ هایی که یخچال را در روزهای پایانی عمر خود دانسته آورده ایم. به‌علاوه نکات مفید برای درک زمان تعویض یا تعمیر دستگاه را بیان نموده ایم.

خدمات تعمیرات یخچال و فریزر بوش در تهران توسط تعمیرکار متخصص بوش فا در محل شما انجام می گردد.

در ادامه با مطالب مفید و کاربردی در خصوص عیب یابی، کدهای خطا و تعرفه خدمات یخچال و فریزر بوش ارائه میدهیم، تا بتوانید از لوازم خانگی برند بوش بهتر استفاده نمایید.

اشکالات رایج در یخچال و فریزر بوش

۱. یخچال خیلی گرم می شود.

با فرض اینکه یخچال فریزر خود را به درستی تنظیم کرده اید، دستگاه به صورت هم سطح قرار گرفته است، به منابع گرما نزدیک نبوده و فضای تهویه کافی در اطراف دارد و دمای اتاق محیط در محدوده کلاس و هوای دستگاه است، این بررسی ها را انجام دهید تا بتوانید به حل مساله یخچال فریزر خود و تعمیر یخچال و فریزر بوش کمک کنید:

تنظیم صفحه ترموستات

برخی از صفحه‌ های ترموستات می ‌توانند با کوچک‌ ترین ضربه‌ای جا به ‌جا شوند، بنابراین بررسی کنید که به ‌طور تصادفی به تنظیمات گرم ‌تر منتقل نشده باشد.

بسته شدن درب یخچال

آیا درب به درستی بسته می شود؟ وجود انسداد و آسیب در لولاها و لاستیک درب را که می تواند هوای گرم را وارد کند بررسی کنید.

پرشدن یخچال، بیش از ظرفیت

آیا یخچال بیش از حد پر شده است؟ قفسه های پرشده از گردش هوای خنک در داخل یخچال جلوگیری می کنند که می تواند غذای شما را خیلی گرم کند.

ممکن است مشکل دستگاه، مربوط به ترموستات پشت صفحه درجه حرارت یخچال باشد. تعویض ترموستات به اندازه کافی ساده است. اما احتمالاً برای یک تازه کار کاملاً کار مناسبی نیست، زیرا تشخیص اینکه در واقع ترموستات خراب است که باعث این مشکل می شود، به دانش کافی نیاز دارد.

اگر یخچال فریزر شما دارای کنترل‌های دیجیتال در جلو است، تعمیر آن بسیار دشوارتر است و ارزش تماس با یک متخصص را دارد تا برای تعمیر یخچال و فریزر بوش کمک کند.

۲. فریزر مواد غذایی را به درستی منجمد نمی کند.

اگر فریزر، به خوبی مواد غذایی را منجمد نمی کند، در ابتدا فن داخل فریزر را پیدا کنید و مطمئن شوید که چیزی مانع آن نمی شود. اگر مسدود شده است، وسایل را جابجا کنید و به آن فضا بدهید تا کار کند. همچنین بررسی کنید که آیا تجمع یخ، مانع از حرکت آزادانه آن می شود یا خیر.
در تعمیر یخچال و فریزر بوش، به کویل های کندانسور در پشت دستگاه نیز نگاهی بیندازید. تجمع گرد و غبار روی آنها می تواند از خنک شدن مناسب جلوگیری کند. تمیز کردن این بخش، باعث می شود آنها به طور موثر کار کنند که عدم انجماد را برطرف خواهد کرد.

اگر این بررسی ‌های ساده مشکل را حل نکرد، مشکلات مربوط به کمپرسور، ترموستات یا گاز مبرد است که می تواند در این خصوص، تاثیرگذار باشد. اگر ابزار و دانش لازم را ندارید، احتمالاً وقت آن رسیده است که با یک مهندس برای تعمیر یخچال فریزر بوش تماس بگیرید.

تعمیر یخچال و فریزر بوش در تهران

۳. آب در پایه یخچال جمع شده است.

این احتمالاً به دلیل مسدود شدن سوراخ تخلیه ایجاد می شود. آب در پشت یخچال، جایی که سردتر است، متراکم می شود و به سوراخ تخلیه می ریزد، جایی که می تواند توسط کمپرسور تبخیر شود. گرد و غبار، خاک و ضایعات مواد غذایی اغلب در سوراخ تخلیه گیر می کنند و از پایین آمدن آب جلوگیری می کنند، اما می توانید به راحتی آن را با یک ابزار ساده تمیز کنید.

۴. یخچال فریزر پس از یخ زدایی از کار افتاده است.

در برنامه تعمیر یخچال و فریزر بوش، اگر فریزر شما قطعات یخ در پشت و دیواره‌ های کناری دارد، استفاده از ظرفی برای جدا کردن یخ می‌ تواند به نظر برسد. با این حال، این می تواند یک لوله یا قسمت پشتی بدنه داخلی را دچار ترک و شکستگی کرده و باعث نشت گاز مبرد به بیرون شود.
رفع نشت گاز خطرناک و دشوار است و گازگیری مجدد می تواند هزینه داشته باشد. برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار هنگام یخ‌ زدایی، نکاتی را در مورد نحوه یخ ‌زدایی یخچال فریزر دنبال کنید.

۵. یخچال فریزر پر سر و صداتر از حد معمول است.

احتمالاً در طول روز، صداهای زیادی از یخچال فریزر خود می شنوید. از صدای زمزمه کمپرسور و چرخش فن اواپراتور تا صداهای کمی در حال یخ زدایی. اما اگر به طور ناگهانی صداهای غیرعادی می شنوید، باید در تعمیر یخچال فریزر بوش بررسی کنید تا ببینید آیا این صدا نشان دهنده مشکل بزرگ تری است یا خیر.

یک یخچال پر سر و صدا، می تواند ناشی از کمپرسور یا سینی اواپراتور بالای آن باشد. یک کمپرسور، گاز مبرد را به داخل کویل های بیرونی فشار می دهد. هنگامی که از کار می افتد، صدا می تواند یک علامت هشدار باشد. یا سینی اواپراتور می تواند حرکت کند تا شروع به ایجاد صدا کند.

اگر مشکل از سینی اواپراتور باشد، به راحتی برطرف می شود. اما اگر کمپرسور خراب شود، هزینه داشته باش، و شما باید هزینه اضافی را برای تعمیر یخچال و فریزر بوش خود در نظر بگیرید. از طرف دیگر، اگر یخچال کاملاً بی صدا است، ممکن است به این معنی باشد که موتور به اندازه کافی کار نمی کند و احتمالا لازم خواهد بود تا از کارشناس مجرب در این خصوص، یاری بگیرید.

یخچال بوش

۶. نور در یخچال کار نمی کند.

یخچال دارای یک لامپ پیچ کوچک است، در صورتی که روشن نمی شود، دارای یک راه حل کوچک است. اما برخی از یخچال فریزرها دارای نور نواری LED هستند و در برخی موارد بهتر است تعمیر یخچال فریزر بوش را به یک متخصص بسپارید، مگر اینکه بدانید در حال انجام چه کاری هستید.

اگر فکر می‌کنید می‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید، ابتدا مطمئن شوید که لامپ یا ماژول نور، جایگزین صحیح را دارید. با استفاده از کد مدل دستگاه خود می توانید قطعات یدکی را به صورت آنلاین جستجو کنید. به یاد داشته باشید که قبل از شروع کار، مطمئن شوید که دستگاه خاموش است و از برق جدا شده است.

۷. درزگیر درب پاره شده یا به درستی کار نمی کند.

اگر غذای شما زودتر از آنچه باید فاسد می شود، ممکن است مشکل از آب بندی درب باشد. هرگونه پارگی، تاب خوردگی در گوشه ها یا حتی مناطقی که مهر و موم سخت شده است را بررسی کنید. اگر آسیب یا ساییدگی آشکاری وجود ندارد، می توانید تست اسکناس را امتحان کنید تا ببینید مهر و موم چقدر خوب کار می کند. اسکناس را در لای درب گذاشته ببندید و اگر در جای خود ثابت بماند، لاستیک درب، کاملا سالم است. اگر اسکناس بیرون بیفتد، باید آن را تعویض کنید. این کار را یکی از تکنیسین های تعمیر یخچال فریزر بوش برای شما انجام خواهد داد.

سرویس یخچال فریزر بوش در تهران

۸. کویل ها بیش از حد داغ هستند.

از آنجایی که یخچال ها انرژی زیادی مصرف می کنند، همیشه مقداری گرما از خود ساطع می کنند. با این حال، اگر کویل‌ها که در پشت یخچال یافت می‌شوند، دائماً و بیش از حد داغ هستند، احتمالاً یخچال کارآمد نیست و ممکن است بدون مداخله برای تعمیر یخچال و فریزر بوش، بدتر شود. اگرچه واضح‌ترین نشانه‌ای نیست که یخچال می‌میرد، اما به همین دلیل ضروری است که کویل‌های خود را بررسی کنید.

۹. ترک در پوسته ایجاد شده است.

هنگامی که در دیوارهای خارجی یا داخلی یخچال فریزر ترک ایجاد می شود، نشانه هایی احتمال آسیب دیدگی در دستگاه می باشد. دیواره های یخچال فریزر، همانند لاستیک دور درب، سرمایش بخش داخلی دستگاه را حفظ می نماید. البته باید گفت که ترمیم این بخش از دستگاه، کار ساده ای نبوده و نیاز به تخصص و تجربه کارشناس در خصوص تعویض یا تعمیر دارد.

۱۰. عمر یخچال بالای ده سال است.

بیشتر یخچال ها برای عمر بین ۱۰ تا ۲۰ سال طراحی شده اند. اگر هر یک از مشکلات این لیست را در برنامه تعمیر یخچال و فریزر بوش دارید و یخچال بیش از ده سال عمر دارد، احتمالاً با تعویض آن صرفه جویی بیشتری در دراز مدت خواهید داشت. در غیر این صورت، می توانید هزینه تعمیر یخچالی را که در حال خارج شده از رده است، انجام دهید.

نحوه ریست کردن کمپرسور یخچال

اگر یخچال مشکل داخلی دارد و باید کمپرسور آن را ریست کنید؟ نگران نباشید، کارشناسان ما در تمام لوازم خانگی بوش باتجربه هستند و می توانند هر آنچه را که در مورد عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر بوش باید بدانید به شما مشاوره دهند. کمپرسور یخچال، از یک مبرد گازی کم فشار استفاده می کند که به سرد نگه داشتن غذا کمک می کند.

اگر ترموستات یخچال را برای هوای سرد بیشتر تنظیم کنید، کمپرسور وارد شده و باعث می شود مبرد از طریق فن های خنک کننده حرکت کند. همچنین به فن ها کمک می نماید تا هوای خنک را به داخل محفظه های فریزر فشار دهند.

عدم کارکرد کمپرسور یخچال فریزر بوش

اکثر مردم می دانند که یک یخچال چه صدایی دارد. صدای زمزمه ضعیفی همواره وجود دارد که به طور متناوب می آید و می رود. کمپرسور یخچال، مسئول آن صدای زمزمه است. بنابراین، اگر صدا برای همیشه قطع شود، یا اگر صدا از حالت ضعیف به یک صدای ثابت و بسیار بلند تبدیل گردد که خاموش نمی شود، ممکن است نشانه ای از خرابی کمپرسور باشد که تعمیر یخچال و فریزر بوش را می طلبد.

۴ مرحله برای تنظیم مجدد کمپرسور یخچال

تنظیم کردن کمپرسور یخچال، راه حل مناسبی برای تنظیم دمای یخچال فریزر و یخ زدایی دستگاه است. تنظیم مجدد، گاهی اوقات می تواند سایر مشکلات داخلی مانند خرابی چرخه های تایمر را نیز حل کند، بنابراین اگر به نظر می رسد یخچال فریزر بوش مشکل دارد، کمپرسور، یکی از اولین بخش هایی است که لازم است بررسی کنید.

در ابتدا، یخچال خود را از برق بکشید. ممکن است بعد از انجام این کار، صداهای کوبیدن را بشنوید که طبیعی است. اطمینان حاصل کنید که یخچال شما برای چند دقیقه از برق جدا می ماند، در غیر این صورت تنظیم مجدد کار نخواهد کرد.

پیش از هر اقدامی برای تعمیر یخچال و فریزر بوش و پس از جدا کردن یخچال از پریز، یخچال و فریزر بوش را با استفاده از کنترل پنل داخل یخچال خاموش کنید. برای انجام این کار، کنترل ها را روی صفر تنظیم کرده یا آنها را به طور کامل خاموش کنید. پس از اتمام کار، می توانید یخچال خود را دوباره به پریز دیواری وصل کنید.

در نهایت لازم است تا تنظیم کنترل یخچال و فریزر به صورت مجدد انجام شود. این کنترل ها، بسته به نوع و مدل یخچال متفاوت می باشد. حداقل زمانی که باید منتظر بمانید تا دمای یخچال تثبیت شود ۲۴ ساعت است، پس عجله نکنید. اگر با هر یک از مراحل بالا مشکل دارید، تعمیر یخچال و فریزر بوش را با یک متخصص برنامه ریزی کنید. آنها می توانند به تعمیر لوازم خانگی شما کمک کنند.

در تعمیرگاه بوش فا رضایت مشتری یک شعار نیست!
همواره به دنبال ارائه خدماتی برتر هستیم. کارشناسان ما در تمام مراحل خدمات و تعمیر یخچال و فریزر بوش در کنار شما هستند.