ارور آ ال یخچال فریزر بوش ( al ) و رفع آن

تعمیر یخچال بوش

 امروز در این مقاله به ارور آ ال یخچال فریزر بوش ( al ) و نحوه رفع آن  خواهیم پرداخت لطفا تا پایان با ما همراه باشید. یخچال فریزرهای بوش تنها یکی از محصولات شرکت بوش می باشد که در طرح ها و مدل های مختلف و متنوعی تولید و به بازار ارائه می شوند. اگر شما قصد خرید لوازم خانگی مخصوصا لوازم آشپزخانه مانند یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و…

حتما در فروشگاه ها با نام شرکت بوش در رتبه های اول رو به رو خواهید شد زیرا این شرکت لوازم خانگی قدیمی آلمانی علاوه بر طرح های متنوع از کیفیت بی نظیری در ساخت محصولات خود استفاده می کند که باعث شد تا در همان سال های ابتدایی تولید بتواند محبوبیتی جهانی کسب کند.

یکی از دیگر ویژگی های محصولات بوش همسو بودن آن با پیشرفت فناوری است و در محصولات خود از بروزترین فناوری ها استفاده می کند این ویژگی باعث شده تا فناوری جدید کد خطاها یا ارورها در محصولات بوش از جمله یخچال فریزرهای آن می باشد.

علت به وجود آمد خطاها چیست؟

هر وسیله ی برقی از قطعات بسیاری تشکیل شده است که در طول زمان و به علل مختلف ممکن است هر کدام از این قطعات دچار خرابی شود ، نقص در عملکرد هر کدام از این قطعات در عملکرد کلی یخچال فریزر نقص ایجاد می کند. هرچند خرابی د لوازم بوش شایع نیست اما باز هم با این وجود نمی توان آن را از خرابی مصون داشت.

با استفاده از فناوری جدید ، برای هر قطعه ی یخچال فریزر بوش یک عبارت متشکل از حروف و اعداد تعریف کرده اند که در صورت نقص در هر قطعه، کد خطای مربوط به آن قسمت بر روی صفحه ی نمایشگر یخچال فریزر نمایان می شود ، به همین صورت برای عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر بوش تنها کافی است تا شما معنای هر یک از کدهای یخچال فریزر بوش را بدانید.

ارور آ ال یخچال فریزر بوش

مزیت کد خطاها یا ارورها

استفاده از تکنولوژی کدهای خطا در لوازم خانگی و یخچال فریزرهای بوش مزیت های بسیاری دارد که مهم ترین آن ها ، تسهیل تشخیص خرابی و عیب یابی است همچنین کد خطاها باعث می شود در صورت  ایجاد یک نقص کوچک و جزئی در قطعات متوجه خرابی بشوید و قبل از هر گونه صدمه ی جدی به یخچال فریزر نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید چراکه هر صدمه ی کوچک می تواند عاملی برای صدمه ی بزرگ و جدی برای یخچال فریزرهای بوش باشد و هزینه های بسیار بیشتری و گزافی را به شما متحمل کند.

کد خطا ارور آ ال یخچال فریزر بوش

اگر کد خطای al  را بر روی صفحه ی نمایشگر یخچال فریزر بوش خود مشاهده کردید به این معناست که دمای کابین فریزر شما افزایش یافته است و گرم تر از حالت نرمال خود بوده است. این کد خطا می تواند علل مختلفی را داشته باشد

از جمله:

  1. زیاد باز و بسته شدن درب فریزر
  2. خراب بودن لاستیک دور درب فریزر
  3. خراب بودن سنسور دما
  4. خرابی در برد الکترونیکی

در ادامه به بررسی هر یک از علل ارور آ ال یخچال فریزر بوش خواهیم پرداخت.

رفع ارور آ ال یخچال فریزر بوش

اگاهی از معنای کد خطاها اولین و مهم ترین قدم در رفع آن است، در مطلب فوق با دلایل احتمالی ارور آ ال یخچال فریزر بوش آشنا شدید اما در این بخش توضیح مختصری در ارتباط با رفع هر کدام از دلایل خواهیم داد.

اگر کد خطای ظاهر شده al  باشد حتما یکی از شرایط ذیل به وجود آمده است که باید نسبت به رفع ان اقدام کنید.

زیاد باز و بسته شدن درب فریزر

هنگامی که درب فریزر را زیاد باز و بسته می کنید باعث نی شود تا هوای سرد به بیرون انتقال یابد و دمای کابین گرم شود در این حالت شما باید مدتی درب فریزر را باز نکنید و اجازه دهید تا دوباره دمای کابین به دمای استاندارد خود برسد.

خراب بودن لاستیک دور درب فریزر

 خرابی لاستیک دور دری فریزر نیز باعث تبادل هوا بین کابین و محیط بیرون می باشد که باعث افزایش دمای کابین می شود ، در این صورت باید نوار لاستیکی دور درب فریزر را تعویض نمایید.

ارور آ ال یخچال فریزر بوش

خراب بودن سنسور دما

سنسور دما یا حسگر بسیار حساس به دما می باشد که در داخل کابین فریزر قرار دارد، اگر اتصال این سنسور قطع شود و یا سنسور دچار خرابی شود باعث می شود به ترمستات اطلاعات غلط دهد و دمای فریزر سردتر یا گرمتر از حد معمول شود در این حالت اول اتصال سنسور را چک نمایید اگر اتصال ها برقرار بود ، باید سنسور دما تعویض شود.

خرابی در برد

در لوازم برقی و الکترونیکی ، برد وجود دارد، برد یک قطعه ی الکترونیکی است که خود از داجزای بسیاری تشکیل شده است ، بردهای الکترونیکی در لوازم برقی الکترونیکی به منظور مغز در بدن انسان است و تمام فعالیت های دستگاه را کنترل می نماید، در صورت خرابی یخچال فریزر نمی تواند به خوبی و درستی عمل نماید که نیاز است در این حالت برد تعمیر و یا تعویض شود.

برای رفع ارور آ ال یخچال فریزر بوش از چه کسی کمک بگیریم؟

خوشبختانه نمایندگی های معتبر و مجاز  خدمات پس از فروش بوش در تمام نقاط وجود دارد که از مناطق مختلف بهترین تکنسین ها و تعمیرکاران را دعوت به کار کرده است و با برگزاری دوره های آموزشی عملی و تئوری مخصوص آن ها را از جدیدترین تغییرات و قطعات به کار رفته در این دستگاه مطلع می سازد که در صورت مشاهده ی هرگونه خرابی در فریزر بوش خود می توانید با یک تماس از خدمات و تخصص آن ها جهت برطرف کردن خرابی فریزر خود بهره مند شوید.

اهمیت استفاده از نمایندگی های مجاز بوش

تکنسین های بوش به قطعات به کار رفته و همچنین عملکرد آن ها مسلط هستند و می توانند در مدت زمان بسیار کمی علت خرابی را بیابند و آن را رفع کنند. اطلاع و آگاهی تکنسین های متخصص بوش از لوازم بوش باعث می شود تا تعمیر به درستی انجام شود همچنین تکنسین های بوش با در دست داشتن قطعات اصل و اورجینال می توانند قطعات خراب را با قطعه ی اورجینال تعویض نمایند و عمر دوباره ای به یخچال فریزر شما ببخشند. همچنین هزینه های دریافتی توسط تکنسین ها و تعمیرکاران مجاز بوش بسیار منصفانه و مناسب است .

Rate this post

6 دیدگاه برای “ارور آ ال یخچال فریزر بوش ( al ) و رفع آن

  1. رضا گفته:

    ممنون بابت توضیحاتتون فریزر من بوش است ولی مدتی است که برفک می‌زند. از نمایندگی بوش ۳ بار جهت تعمیر مراجعه کردن ولی موفق به تعمیر نشدن. و من مجبور شدم ماهی یک بار با سشوار برف‌ها را آب کنم تا بتوانم از فریزر استفاده کنم . میشه لطفا من را راهنمایی کند

    • پشتیبانی گفته:

      با عرض سلام
      منو ببخشید اما یقینا نمایندگی نبودن دوستانی ک ۳ بار مراجعه کردن و هنوز خراب است.لطفا در صورت تمایل با واحد سرویس تماس حاصل نموده و درخواست بازذیذ بدین.

  2. نسیم گفته:

    سلام قسمت یخ ساز ساید بای ساید بوش ترک برداشته و شکسته؟ کل قسمت داخلی باید تعویض شود چون یخ ساز بوش متصل به دیواره درب فریزر است و یکپارچه است. هزینه تعمیر چقدر است؟ و دلیل شکستگی یخ ساز چیست؟

    • پشتیبانی گفته:

      با عرض سلام .
      البته باید مدل رو اعلام میکردین اما باتوجه ب توضیحات شما باید مدل جدید باشه و اگر فرضا مدل های سری bfwwباشه تغریبا حدود ۳ میلیون هزینه داره اگر دقیقتر لازمه بدونین حتما مدل را نیز اعلام بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *