ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش

ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش

امروز در مطلب زیر به علت های احتمالی و کد های خطا و همچنین ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش می‌پردازیم و توضیحاتی در مورد رفع مشکل ارور این دستگاه نیز بیان می‌کنیم.

لوزام خانگی برند بوش

لوازم خانگی برند بوش مدل های مختلفی دارند که مجهز به یک صفحه نمایشگر دیجیتال هستند و در صورت هر گونه مشکل یا خطا در قطعات دستگاه، یک کد خطا و ارور مشخص، نمایش داده می‌شود. هر کدام از این کد خطاها، نشانه خرابی قطعات دستگاه و یک مشکل خاص می‌‌باشد و با بروز هر کدام از این کدها به راحتی مشکل دستگاه را می‌توان رفع کرد.

کد خطای یا ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش

در ماشین ظرفشویی بوش اگر ارور، E22، E2 و E23 بر روی نمایشگر نشان داد، نشان دهنده ی تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی بوش می‌باشد. اگر المان های تخلیه آب ایراد داشته باشد، مشکل باقی ماندن آب در داخل دستگاه به وجود می‌آید. پس علت مسدود شدن ماشین ظرفشویی بوش دلیل بر گرفتگی فاضلاب، کثیف بودن فیلترهای داخلی، گرفتگی و یا خم خوردگی شلنگ تخلیه فاضلاب و یا سوختگی و نیم سوز شدن پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی باشد.

معمولا قبل از تمام شدن برنامه شست وشو، ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش بر روی دستگاه نمایان می‌شود. برای رفع موقت این مشکل، می‌توان با ریست کردن و خاموش و روشن کردن دستگاه به این مشکل پایان داد. اما در نظر داشته باشید برای استفاده دوباره از ظرفشویی بوش باید به رفع مشکلات ذکر شده بپردازید تا درصد خطا کاملا سریعتر برطرف شود.

ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش

رفع ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش

  • گرفتگی و یا خم خوردگی شلنگ تخلیه فاضلاب ماشین ظرفشویی بوش

هنگامی که شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی پیچ خورده و یا پاره شده باشد و حتی تجمع رسوب و گرفتگی در شلنگ تخلیه به وجود آمده باشد، باعث عدم تخلیه آب و نمایش ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش می‌شود. در اولین قدم برای رفع این مشکلات، چک کردن شلنگ تخلیه دستگاه و برطرف کردن ایراد ماشین ظرفشویی بوش است. به طور کلی باید گفت: اگر خروجی ماشین ظرفشویی گرفتگی داشته باشد، می‌توانید با شستن شلنگ خروجی و گرفتگی ها و باز کردن مسیر خروج آب و رسوب پیش آمده را برطرف کرد. در بعضی مواقع اگر خم خوردگی، پارگی یا ترک در شلنگ تخلیه بود، تنها راه برای رفع این مشکل تعویض شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی می‌باشد.

برای تعویض شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی، باید به قسمت زیرین دستگاه دسترسی داشته باشید که حتما دستگاه  را به پهلو قرار دهید. پیچ های پنل زیرین را با یک پیچ گوشتی باز کنید و پنل را از دستگاه جدا کرده و سری شلنگ تخلیه که با یک بست فلزی به پمپ ظرفشویی وصل شده را با یک انبر و پیچ گوشتی باز کنید و شلنگ جدید و سالم را باید به همان شکل که شلنگ قبلی متصل بود را به پمپ فیکس کرده و با بست فلزی آن را وصل کنید. و در آخر کار بست های دور شلنگ و پنل کف ماشین ظرفشویی بوش را ببندید.

  • گرفتگی و کثیف بودن فیلتر ماشین ظرفشویی بوش

برای جلوگیری از ورود رسوب و ذرات غذا به داخل دستگاه  فیلتر درون ماشین ظرفشویی تعبیه شده است. بعد از استفاده مکرر از دستگاه ظرفشویی ممکن است این فیلتر ‌مسدود شود از این رو لازمه رفع مسدودی، تمیز کردن فیلتر دستگاه می‌باشد. در نتیجه برای رفع ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش، تمیزی و بررسی قطعات این دستگاه بسیار مهم است.

برای انجام این کار ابتدا باید برق و آب ورودی ماشین ظرفشویی را قطع کنید. سبدها را از داخل دستگاه جدا و خارج کنید. فیلتر در کف ماشین ظرفشویی و در آخر شلنگ ورودی آب قرار دارد. فیلتر را جدا و با یک مسواک، رسوب و ذرات غذای چسبیده به آن را تمیز کرده و مجدد آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

  • سوختگی و یا نیم سوز شدن پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش

وظیفه تخلیه کردن آب در زمان شستشوی ماشین ظرفشویی بوش، بر عهده پمپ تخلیه این دستگاه است و اگر ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش بر روی صفحه نمایشگر ظاهر شد برنامه دستگاه متوقف می‌شود چون قطعه مهم و اصلی ماشین ظرفشویی بوش  پمپ تخلیه  آب می‌باشد.

به دلیل اینکه پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش از بخش ها و قطعات مختلفی تشکیل شده با خرابی هر کدام از این قطعات، پمپ تخلیه آب نیم سوز یا خراب می‌شود.

ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش

اجزای تشکیل شده پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش

قطعات شامل: موتور پمپ، کمربند پمپ آب، پروانه تخلیه، کیت تشخیص مغناطیسی، توپ کنترل ظرفشویی می‌باشد. هر کدام از این قطعات کنار یکدیگر عملکرد کلی تخلیه آب را در دستگاه انجام می‌دهند که وظیفه خاص و جداگانه ای دارند.

هنگامی پروانه تخلیه ماشین ظرفشویی دچارآسیب و خرابی می‌شود که  قطعا دلیل اصلی، یک جسم خارجی یا فلزی می باشد. در هنگام شستشو ممکن است چیزی بین پروانه و بازوهای آب پاش به دیواره ماشین ظرفشویی گیر کند و باعث مشکل و خرابی جدی در ماشین ظرفشویی بوش شود و باید سریع بررسی و مشکل را برطرف نمایید.

 برای رفع ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش کاور دستگاه را جدا کرده و پمپ تخلیه را چک کنید. در کف دستگاه پمپ تخلیه آب تعبیه شده و برای جدا کردن و باز کردن پمپ باید عکس جهت عقربه های ساعت در حدود ۴۵درجه بچرخانید. برای رفع گرفتگی و کثیفی در قطعه پروانه پمپ تخلیه باید آن را تمیز کنید تا مشکل رفع شود.

برای سالم بودن پمپ تخلیه چگونه آن را بررسی کنیم؟

برای بررسی این قطعه باید با یک اهم متر مقدار مقاومت آن را چک کنید. اگر پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش، با اهم متر مقدار مقاومت آن ۲۵۷را نشان داد به طور حتم می‌توان گفت ایرادی در پمپ تخلیه وجود ندارد. ولی اگر مقدار مقاومت بیشتر یا کمتر با اهم متر نشان داده شد قطعا این قطعه مشکل اساسی دارد و باید این قطعه از دستگاه جدا شود و قطعه نو و سالم جایگزین آن شود.

سخن پایانی

کد خطا یا ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش در واقع نوعی هشدار و زنگ خطر محسوب می‌شود. با ظاهر شدن این کد ها به شما اطلاع می‌دهد دستگاه ظرفشویی دچار مشکل و نقص فنی در قطعات شده و باید سریع به رفع مشکل آن بپردازید. اگر با خواندن این مقاله به حد کافی تخصص در رفع ارور شدید مشکل را رفع کنید در غیر این صورت از یک تکنسین حرفه ای در نمایندگی تعمیرات بوش راهنمایی بگیرید تا مشکل ماشین ظرفشویی بوش شما رفع شود.

Rate this post

4 دیدگاه برای “ارور e22 ماشین ظرفشویی بوش

  1. احمدیان گفته:

    سلام، به لحاظ کیفیت و خدمات پس از فروش ظرفشویی بوش سری ه۸ و هوور کدام را پیشنهاد می کنید. ممنون میشم مقایسه ظرفشویی بوش و هوور را بفرمایید

    • پشتیبانی گفته:

      با عرض سلام
      از هر نظر مقایسه این دو برند شبیه مقایسه پراید با ۲۰۷ میمونه و هیچ نقطه اشتراکی با هم ندارند از طرفی با توجه به تحریمها برندهای خارجی از خدمات رسمی برخوردار نیستند اما بوش از سوی ترکیه فقط حمایت میشود ولی هوور سالهاست نه واردات داشته و نه خدمات معتبر تعدادی هم که در بازار میبینید همه فیک هستند و هوور اصل ایتالیا حدودا ۱۴ سال است وارد ایران نمیشود

  2. مریم عباسی گفته:

    با سلام و عرض ادب؛ بنده یک ماشین ظرفشویی بوش دارم که مخزن نمکش از آب پر شده و تخلیه نمی شود. اگر ممکنه راهنمایی کنید که چگونه رفع ایراد کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *