علت ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش و رفع آن

ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش

امروز به علت ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش و نحوی رفع ان خواهیم پرداخت چنانچه مایل هستید تا در این زمینه اطلاعاتی بدست آورید لطفا با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ماشین لباسشویی های بوش بسیار باکیفیت می باشند و از برترین برندهای لوازم خانگی در بازار جهانی می باشند اما با وجود کیفیت بسیار بالای این محصولات گاه شاهد برخی از مشکلاتی هستیم که می توان گفت در ماشین های لباسشویی بوش رایج هستند و ممکن است در طول مدت استفاده از ماشین های لباسشویی بوش با آن ها مواجه شوید.

مشکلات رایج موجود در ماشین لباسشویی های بوش می توانند مکانیکی و یا الکتریکی باشد که برخی از این مشکلات به علت استفاده ی بیش از حد مواد شوینده، نوسانات ولتاژ، خطای مدار چاپی، مسدود شدن تخلیه و… اتفاق می افتد اما جای نگرانی نیست چرا که با فناوری کدخطا که در ماشین لباسشویی بوش تعریف شده است عیب یابی به سرعت و به راحتی قابل تشخیص می باشد که می توانید با کمک گرفتن از یک تکنسین حرفه ای در نمایندگی تعمیرات بوش به راحتی آن را برطرف نمایید.

دلایل به وجود آمدن ارورها در لباسشویی

با پیشرفت تکنولوژی شرکت بوش برای محصولات خود از فناوری کدخطاها استفاده کرد.  برای هر قطعه و قسمت از ماشین لباسشویی بوش یک کدخطای مخصوص تعریف شده است که در صورت ایجاد نقص فنی و خرابی در آن قسمت، کد خطای مربوط به آن قسمت بر روی صفحه ی نمایشگر ماشین لباسشویی بوش نمایان می شود.

لازم است بدانید که تعداد این کدخطاها بسیار زیاد است و برای آن که بتوانید به خوبی از آن ها استفاده کنید لازم است تا معنای تمام آن ها را بدانید.

کد ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش

یکی از کدخطاهای ماشین های لباسشویی بوش ، کد خطای f23  می باشد. این کد خطا ممکن است در هر مرحله از شستشوی لباس ها بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی ظاهر شود. این کد خطا به معنای این است آب از یک قسمت ماشین لباسشویی نشت کرده است و به سینی دستگاه منتقل شده است که ممکن است توسط سنسور نشت یاب دستگاه تشخیص داده شده باشد ممکن است این نشتی از سنسور شناور و یا هر قسمت دیگری از دستگاه باشد.

ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش به شما می گوید که سیستم آکوا استاپ فعال شده است که این سیستم مسئول محافظت از نشتی دستگاه است پس باید در ماشین لباسشویی به دنبال نشتی آب بگردید برای این کار می توانید میکرو سوئیچ شناور در پایین ماشین لباسشویی را نیز بررسی کنید.

ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش

علت ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش

این کد خطا ممکن است به دلایل مختلفی بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما ظاهر شود، هنگامی که شما با این ارور مواجه شده اید باید موارد مختلف را مورد بررسی قرار دهید تا منشأ نشتی را بیابید. برخی از علل کد ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش به صورت ذیل می باشند.

پارگی در شلنگ  تخلیه یا شلنگ ورودی

با نمایان شدن این کد خطا ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کنید و ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید. حال تمام مواردی را که ممکن است باعث نشتی آب شوند را مورد بررسی قرار دهید. اصلی ترین عامل نشتی آب می تواند پارگی شلنگ تخلیه و یا شلنگ ورودی اب می باشد. این شلنگ ها را مورد بررسی قرار دهید و در صورت پارگی و نشتی نسبت به تعویض آن ها اقدام نمایید.

پارگی لاستیک درب

اگر لاستیک دور دری ماشین لباسشویی پاره شود ، آب نشت پیدا می کند پس از سالم بودن لاستیک دور درب اطمینان خاطر حاصل فرمایید و در صورت هر گونه پارگی نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

مخزن پودر نا مناسب نصب شده

یکی دیگر از علل نشتی اب این است که زمانی که شما جا پودری را برای تمیز کردن خارج کرده اید، به درستی نصب کرده اید به همین سبب اب نشت پیدا کرده است بنابراین جا پودری را نیز مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید آن را به درستی نصب کنید.

سنسور آکوا استاپ خراب شده است

دقت داشته باشید که گاه ممکن است با بررسی موارد مختلف متوجه سالم بودن آن ها شوید در این حالت ممکن است تا سنسور آکوا استاپ ماشین لباسشویی خراب شده باشد که باید ان را تعویض کنید اما اگر در سینی دستگاه آب جمع شد و ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش  بر روی صفحه ی نمایشگر ظاهر شد ممکن است شما سنسور آکوا استاپ را کج کرده باشید و شناور چشبیده باشد در این حالت باید سنسور و شناور را به حالت اولیه برگردانید.

نکته ی قابل توجه در این رابطه این است که برای بررسی این مورد و تعویض سنسور شما باید از افراد و تکنسین های متخصص خدمات پس از فروش بوش کمک بگیرید تا تعمیر به درستی صورت گیرد.

ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش

 

برد دستگاه مشکل دارد

برد ماشین لباسشویی همان سیستم کنترل ماشین لباسشویی می باشد که تمام فعالیت های دستگاه را کنترل می کند ، اگر در خرابی برد مشکل ایجاد شود و یا برنامه ها به خوبی اجرا نشده باشند این امر سبب می شود تا سیستم ورود و خروج آب به مشکل بخورد به همین جهت باید سلامت برد را نیز مورد بررسی قرار دهید در واقع قسمتی از برد وظیفه ی تنظیم میزان اب ورودی به ماشین لباسشویی را با توجه به برنامه ی انتخابی برعهده دارد.

برد ماشین لباسشویی خود از قطعات بسیار زیاد الکترونیکی تشکیل شده است، متأسفانه خرابی برد ماشین لباسشویی کمی هزینه بر است بنابراین شما باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید تا در صورت امکان نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی بوش اقدام نماید و در غیر این صورت برد خراب را با بردی اورجینال تعویض نماید.

دستگاه جرم گرفته است

نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی سبب سلامت ماندن و عملکرد صحیح آن می شود برای این کار لازم است تا شما نسبت به انجام سرویس های دوره ای اقدام نمایید اما گاه در صورت عدم انجام سرویس های دوره ای ممکن است املاح و مواد معدنی موجود در اب سبب رسوب و جرم گرفتگی سنسورها، المنت، هیتر ، هیدروسنسور و … شوند به همین سبب این قطعات نمی توانند وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهند بنابراین از سرویس های دوره ای توسط تکنسین ها غافل نشوید.

اگر سنسور آکوا استاپ نیز دچار جرم گرفتگی شود ممکن است عملکرد آن با اختلال مواجه شود و پیام های اشتباهی را به برد ارسال کند که در نتیجه امکان نمایش کد ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش نیز وجود دارد.

Rate this post

24 دیدگاه برای “علت ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش و رفع آن

  1. رضایی گفته:

    ماشین لباسشویی بوش دارم که بوی سیم سوخته میداد و تعمیر کار گفت از برد اینورتر و بردن تعمیر کردن و اوردن بعد از تعمیر از محافظ برق استفاده کردیم و دیگر مشکلی نداشت ولی بعد از زدن برنامه طولانی مدت ماشین بوی سوختگی مجدد امد که ماشین رو جلو کشیدیم ودیدیم پریز اب شده میخواستم بپرسم که ماشین میشه از اول مشکل نداشته واز همون اول هم مشکل برق ساختمون بوده باشه؟؟؟

  2. مقیمی گفته:

    با سلام و عرض ادب واقعا خدمات خیلی خوبی دارید خیلی سریع لباسشویی منو تعمیر کردن و خیلی هزینه مناسبی هم از من دریافت کردن متشکرم

    • s e گفته:

      سلام، اگر دیگ لباسشویی را تکان دادید و لقی داشت، احتمالا شفت آبکش خرابه و باید تعویض شه. اگر کمک ها شله، یعنی خرابه. اگر کمک ها با دست راحت بالا پایین میشن باید تعویض شون

  3. حسین گفته:

    سلام وقت بخیر من تقریبا یک ماه پیش یک لباسشویی بوش سری ۲ خریدم ولی متاسفانه مرتب وقتی در را میبندم علامت قفل ارور میده . بعد میکرو سوئچ باز کردم بردم پیشه تعمیرکار میگه خرابه حالا هرچه دنباله میکروسوئیچ میگردم اصلا گیر نمیاد . چطور و از کجا میتونم تهیه کنم باتشکر

  4. احمدی گفته:

    لباسشویی ابسال دارم ابریزی از زیر دارد احتمالا آز پمپش است ولی در پمپش باز نمیشه تا آب اضافی بیاد چه کار کنم

    • s e گفته:

      سلام، اگر درب لباسشویی بوش شما قفل شده در قدم اول باید به بررسی میکروسوئیچ درب بپردازید. برای رفع مشکل میتوانید از خدمات نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش بهره مند شوید.

  5. محبوبه گفته:

    سلام و خسته نباشید .ماشین لباسشوییbosch. Model 32794exclusivei امروزبعد از عوض کردن میکرو سوویچ عمل کرد تععین وزن لباس و مقدار مایع رو نشون نمیده .دلیلش چی هست .ممنون از راهنمایی تون ؟؟

  6. لیلا گفته:

    سلام. ماشین لباسشویی بوش داریم. الان روشن نمیشه. دکمه روشن که میزنم حالت قفل رو نشون میده .دو تا چراغش روشنه و بوق میزنه. مشکل چی میتونه باشه؟

  7. لادن گفته:

    داشتیم مایع میریختیم تو جا پودری با به سهل انگار ی از سوراخ جا پودری ریخت داخل ماشین چکار باید کرد موقع روشن شدن هم سر و صدا تق تق میکنه ؟

    • s e گفته:

      سلام ، اگر مایع داخل لباسشویی بوش شما رفته مشکلی ایجاد نمیکند ( البته لازم است بدانید که مایع در مرحله آخر ورود به لباسشویی میکند ) . دلیلی صدای تق تق هم ربطی به مایع ندارد

  8. یاسین گفته:

    با سلام یکبار موقع شستشو دیدم مقدارزیادی آب در مخزن است معلوم شد بچه ها دگمه تنظیم شستشو را چند بار ری ست کرده اند یعنی شستشو از اول شروع شده در شستشوهای بعدی ظاهرا مشکلی نبود میخواستم بدانم این کار آسیبی به ماشین یابرنامه های شستشو وارد میکند یا نه با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *