نمایندگی تعمیرات بوش در سعادت آباد

نمایندگی تعمیرات بوش در سعادت آباد

علت عدم چرخش ظرف در مایکروویو چیست و چگونه می توان آن را درست کرد؟

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از کاربران اجاق مایکروویو با آن روبرو هستند عدم چرخاندن سینی داخلی است. مشکل سینی غیر چرخان ممکن است در مارک های مختلف مایکروویو وجود داشته باشد و این مشکل به راحتی قابل حل است. دلایل مختلفی می تواند باعث ایجاد این مشکل شود که در زیر ذکر شده است. پیشنهاد برای حل این مشکل مراجعه به نمایندگی تعمیرات بوش در سعادت آباد است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

موتور مشکل دارد |نمایندگی تعمیرات بوش سعادت اباد

برای اینکه سینی مایکروویو بتواند بچرخد ، موتور دوار باید انرژی مورد نیاز برای چرخش را تأمین کند. بعضی اوقات ممکن است به دلایل مختلف این موتور از کار بیفتد ، در این حالت چرخاندن سینی امکان پذیر نیست و گرما به طور مساوی توزیع نمی شود.

در صورت مواجه شدن با این مشکل ، باید یک تعمیرکار حرفه ای مایکروویو را برای بررسی این قطعه مطلع کنید. برای این کار ، تعمیرکار ابتدا سینی و کوپلینگ را از مایکروویو برداشته و سپس پیچ های عقب مایکروویو را شل می کند. بعد ، شما باید صفحه پایین را کنار بگذارید و با استفاده از یک پیچ گوشتی ترمینال های متصل به موتور چرخان را بررسی کنید. در آخر با استفاده از مولتی متر اطمینان حاصل کنید که در ترمینال ها و موتور چرخان جریان وجود دارد و اگر مولتی متر جریان نشان می دهد ، نشانگر سوختن موتور است و باید تعویض شود.

نمایندگی تعمیرات بوش در سعادت آباد

سوالات عملکرد کوپلینگ زیر سینی

برای اینکه سینی مایکروویو به راحتی بچرخد ، از قطعه پلاستیکی به نام کوپلینگ در پایین استفاده شده است که می تواند حرکت موتور را به سینی منتقل کرده و سینی را به حرکت در آورد. قطعه کوپلینگ از سه تیغه پلاستیکی تشکیل شده است و گاهی اوقات به دلیل وزن ظرف غذا یا مشکلات دیگر ، ممکن است این قطعه شکسته شود و در چرخش سینی اختلال ایجاد کند.

برای بررسی کوپلینگ زیر سینی ، ابتدا لازم است سینی گردان را برداشته و کوپل را از نظر شکستگی یا ترک خوردگی بررسی کنید. خوشبختانه در صورت مشکل در اتصال ، می توان آن را تعویض کرد و هزینه زیادی نخواهد داشت.

خرابی شافت موتور و مراجعه به نمایندگی تعمیرات بوش در سعادت آباد

برای اینکه موتور چرخان بتواند به سینی و کوپل متصل شود از قطعه ای به نام شافت استفاده می شود که انتقال حرکت را از موتور به سینی انجام می دهد و سینی قادر به چرخش است. مواد شافت از فلز انتخاب می شود تا در طولانی مدت به دلیل کار زیاد مشکلی نداشته باشد اما اگر ظرف غذای سنگینی روی آن قرار بگیرد و باعث عدم چرخش سینی شود ، این قسمت می تواند مشکلاتی داشته باشد.

تعمیرکار می تواند سینی مایکروویو را برداشته و قسمت شافت را بازرسی کند و با مشاهده ظاهر مشکلات احتمالی را در آن بررسی کند و در صورت وجود مشکلی در آن ، این قطعه را تعمیر یا تعویض کنید.

پیشنهاد ما به شما استفاده از نمایندگی تعمیرات بوش است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *