نوسانات دما در ساید بوش برای چیست؟

نوسانات دما در ساید بوش

نوسانات دما در ساید بوش برای چیست؟

یخچال ها و ساید بای ساید  بوش یکی از بهترین یخچال های موجود در بازار هستند و معمولا به خاطر کیفیت بالایی که دارند افراد زیادی به سمت آن ها می روند . لازم به ذکر است که لوازم برقی به خاطر نوسانات برق و مستهلک شدن دچار نقص هایی می شوند که عملکرد آن وسیله را مختل می کنند ما امروز این جا هستیم تا خدمت شما عرض کنیم نوسانات دما در ساید بوش برای چیست؟  البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم این روز ها اکثر یخچال های بوش نمایشگری دارند که دمای داخل و هم چنین بیرون یخچال را نشان می دهند و شما به راحتی می توانید متوجه ی نوسان دمای آن شوید. دمای ۳+  مناسب ترین دما برای داخل یخچال و ۱۸- نیز برای فریزر بسیار مناسب است.  چنان چه متوجه شدید که دمای داخل یخچال دائم در حال تغییر است بدانید که یکی از قطعه های یخچال معیوب شده است .بهترین کار این است که ۶ ماه یک بار و یا این که هر سال یخچال خود را چک کنید و در صورت بروز مشکل آن را به تعمیر ساید بای ساید بوش خود اقدام کنید تا دیگر قطعه های یخچال خراب نشوند.

اصلی ترین دلایل نوسان دما در یخچال بوش

نوسان دما ممکن است به خاطر دلایل زیادی باشد که ما در این بخش تعدادی از آن ها را نام می بریم.

  • خرابی فن اوپراتور
  • قطع و وصل شدن برق
  • خرابی کندانسور
  • خرابی برد پاور یخچال

نوسانات دما در ساید بوش

خرابی فن اوپراتور

ممکن است گاهی اوقات از یخچال خود صدای بدی بشنوید البته گاهی اوقات نیز این صدا ها طبیعی هستند و به سرعت نیز از بین می روند‌ اما اگر متوجه شدید که این صدا غیر طبیعی است و یا این که ادامه دار شد یعنی مشکلی پیش آمده است و احتمالا مشکل از فن اوپراتور است. این مشکل نیز احتمالا به خاطر فرسودگی فن اوپراتور است. البته ممکن است به خاطر روغن کاری نکردن یخچال نیز باشد .

قطع و وصل شدن برق

قطع و وصل شدن برق،  خرابی پریز و یا حتی دو شاخه ممکن است  موجب خاموش شدن یخچال شود و این نوسانات نیز ممکن است موجب ایجاد نوسان در دمای یخچال شود.  اگر متوجه ی نوسان دمای یخچال شدید بهتر است از همان ابتدا پریز برق و یا دو شاخه را چک کنید که مشکلی نداشته باشند.

خرابی کندانسور

در واقع می توان گفت که کندانسور رادیاتور خنک کننده یخچال است که نقش بسیار پر رنگی را در فرآیند خنک سازی انجام می دهد.  کندانسور موظف است گاز مبرد را خنک کند  . تمام کار خنک کردن یخچال توسط همین قطعه انجام می شود و اگر متوجه شوید که یخچال شدید که یخچال نوسان دما دارد حتما یک نگاهی به کندانسور یخچال بیندازید زیرا احتمال دارد که کندانسور کثیف شده باشد و نتواند آن گونه که باید عمل کند پس بهتر  است که هر از چندگاهی کندانسور یخچال را تمیز کنید و اگر بعد از تمیز کردن باز هم مشکل حل نشد حتما باید یک تعمیر کار خبر کنید تا کندانسور را چک کند.

خرابی برد پاور یخچال

نقش برد پاور یخچال شبیه به نقش مغز انسان است و قطعا می دانید که اگر مغز انسان از کار بیفتد کار انسان تمام است.  قطعا اگر برد یخچال نیز خراب شود وضع همین است و قسمتی از یخچال از کار می افتد. گاهی اوقات نیز علت سرد و گرم شدن یخچال این است که برد یخچال خراب شده است‌. اگر برد خراب شده باشد نمایشگر یخچال ارور hrs را نشان می دهد و شما خیلی راحت تر می توانید به مشکل یخچال خود پی ببرید.

نوسانات دما در ساید بوش

نکات مهم در رابطه با استفاده از یخچال های بوش

اگر مایل هستید یخچالتان عمر بیش تری کند باید یک سری نکات را رعایت کنید که در این بخش تعدادی از آن ها را برای شما نام می بریم.

  • اولین کار این است که یخچال خود را تراز کنید؛ اگر یخچال به خوبی تراز نشود یخچال دائم تکان می خورد و ممکن است قطعات آن صدمه ببیند.
  • قطعاتی هم چون کندانسور را تمیز کنید تا به خاطر کثیف شده در کار آن ها اخلالی به وجود نیاید.
  • حواستان به نمایش گر یخچال باشد و ارور های آن را جدی بگیرید.
  • و غیره
Rate this post

2 دیدگاه برای “نوسانات دما در ساید بوش برای چیست؟

    • پشتیبانی گفته:

      سلام
      لطفا دقیقا بفرمایید کجای برد چنین علامتی داره چون تا الان ما ندیدیم چنین آلارمی.یا اینکه مدل کامل را اعلام کنید تا بهتره بتونیم راهنمایی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *