ارور e25ماشین ظرفشویی بوش

ارور e25ماشین ظرفشویی بوش

وقتی آب داخل ماشین ظرفشویی بوش مانده باشد، کد ارور e25ماشین ظرفشویی بوش بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود. فقط در چند موارد استثنا وجود دارد که مشکل از جای دیگر باشد و باید عیب را در پمپ و یا هیت پمپ ظرفشویی پیدا کرد. در کل اگر آب داخل مخزن ماشین ظرفشویی مانده باشد ایراد از پمپ است و اگر آب نمانده باشد و باز ارور E25روی نمایشگر باشد ایراد از هیت پمپ ظرفشویی بوش می‌باشد.

دلایل نمایش ارور e25ماشین ظرفشویی بوش

در مطلب زیر در مورد ارور e25 ماشین ظرفشویی بوش می‌پردازیم . عبارتند از:

  • پمپ ماشین ظرفشویی بوش مسدود شده و یا سوخته

وقتی آب ماشین ظرفشویی بوش داخل مخزن مانده باشد و پمپ تخلیه آب ماشین ظرفشویی بوش به هر علتی وظیفه خود را انجام ندهد ارور e25ماشین ظرفشویی بوش روی نمایشگر نشان داده می‌شود. دو دلیل احتمالی دیگر هم وجود دارد، یکی اینکه پمپ سوخته باشد و دیگری شی خارجی جلوی کار کرد پمپ را گرفته باشد.

مدل جدید ماشین ظرفشویی بوش از پمپ های اینورتر استفاده شده و جای پمپ های پر صدا و پمپ های پر مصرف را گرفته  است. پمپ های جدید ماشین ظرفشویی بوش نسبت به مدل قدیمی تر در اندازه کوچکتری ساخته شده است. هنگامی که  ماشین ظرفشویی ارور می‌دهد و کد خطا اعلام مسدود بودن را به ما نشان می‌دهد منظور از مسدود بودن مسیر پمپ ، گرفتگی خود پمپ یا گرفتگی فیلتر می‌باشد. برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش حتما نیاز به تکنسین برای رفع گرفتگی پمپ و تمیزی آن و تعویض پمپ به دلیل نیم سوز بودن یا سوختن پمپ دارد.

ارور e25ماشین ظرفشویی بوش نشانگر چیست؟

دراکثر مواقع کدخطای E25 از ارورهای متداول ماشین ظرفشویی بوش بوده و دلیل اصلی آن تخلیه نشدن آب مخزن دستگاه است. ارور e25ماشین ظرفشویی بوش به چند دلیل ممکن است پیش آید. عبارتند از:

  1. خم شدن یا مسدود شدن شلنگ تخلیه، گرفتگی فاضلاب، نیمسوزشدن پمپ یا مسدود شدن پمپ آب ، و کثیفی بیش از حد پمپ می‌تواند باشد. و در برخی از موارد ممکن است درپوش روی پمپ به خوبی چفت نشده باشد.
  2. اگر پمپ فاضلاب را به خوبی تمیز کنید و درپوش روی آن را چفت کنید. می‌توانید مشکل ارور e25ماشین ظرفشویی بوش را حل کنید.
  3. عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش
  4. در بعضی از مواقع کد خطا بر روی نمایشگر نمایش داده نمی‌شود. ولی ماشین ظرفشویی بوش درست کار نمی‌کند.

ارور e25ماشین ظرفشویی بوش

عملکرد درست ماشین ظرفشویی بوش با عیب یابی به موقع

 

  • عدم اتصال بخش مدیر انرژی ماشین ظرفشویی بوش به مدیر انرژی سیستم خانگی

در دسترس نبودن اتصال به مدیر انرژی سیستم خانگی باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود.برای رفع این مشکل باید طبق دستور العمل مدیریت انرژی سیستم خانگی عمل کرد و مشکل را حل کرد.

  • روشن شدن نشانگر ریختن مجدد نمک یا مایع کمک آبکشی یا جلا دهنده ماشین ظرفشویی

دلیل بروز این مشکل: وقتی که ماشین ظرفشویی نتواند فرق بین نمک یا مایع جلا دهنده را تشخیص دهد یا هنگامی که سنسور ماشین ظرفشویی بوش نتواند قرص نمک را تشخیص دهد. در این موارد هیچ یک از کد های خطا بر روی نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش نمایش داده نمی‌شود.

بهترین راه حل برای جلوگیری از این مشکل این است که مایع جلا دهنده یا نمک شستشو را دوبار بریزید و از نمک دیگری استفاده کنید.

عدم روشن شدن نشانگر ریختن مجدد نمک یا مایع کمک آبکشی یا جلا دهنده ماشین ظرفشویی بوش

علت بروز مشکل این است که  مقداری نمک یا مایع جلادهنده هنوز در دستگاه وجود دارد. یا اینکه دکمه نشانگر ریختن مجدد کلا خاموش شده باشد. بهترین راه برای حل این مشکل این است که به قسمت فعال سازی یا غیر فعال سازی در بخش سیستم سختی گیر نمک یا آب بروید و راه دیگر تنظیمات نشانگر مربوط به سطح تعیین را بررسی کنید.

باقی ماندن آب در ماشین ظرفشویی بوش بعد از پایان چرخه شستشو : امکان دارد هنوز چرخه شستشو تمام نشده باشد یا اینکه سیستم فیلتر یا بخش زیر فیلتر مسدود شده باشد. برای راه حل این مشکل یا چرخه شستشو باید ریست شود یا صبر کنیم چرخه شستشو تمام شود و اینکه فیلترهای ماشین ظرفشویی بوش و قسمت زیر آن باید تمیز شود.

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش بعد از شستشو

امکان دارد نشانگر ارورهای ماشین ظرفشویی  بوش کد خطا را نشان ندهد. در بعضی مواقع چند مورد باعث این مشکل می‌شود که عبارتند از:

  • کافی نبودن مایع جلا دهنده یا وجود نداشتن مایع کمک آبکشی
  •  شستشوی ظرفها روی قسمت خشک کردن تنظیم نشده باشد.
  • در فرورفتگی های قاشق و چنگال آب جمع شده باشد.
  • شوینده استفاده شده خوب خشک نمی‌شود.
  •  دکمه ExtraDry برای خشک شدن ظروف فعال نشده باشد.

ارور e25ماشین ظرفشویی بوش

  •  قسمت خشک شدن ظروف کامل نشده باشد یا ظروف زودتر از ماشین ظرفشویی خارج شدند.
  • خوب خشک نکردن مایع کمک شستشویی که در ماشین ظرفشویی استفاده شده است.
  • برای حل تمامی این مشکلات راهکارهایی وجود دارد که در متن زیر به آن می‌پردازیم:
  • مایع جلادهنده  بریزید.
  • حالت خشک کردن ظروف را موقع روشن کردن دستگاه انتخاب کنید.
  • با کج گذاشتن ظروف دیگر آب درون ظرفها نمی‌ماند.
  •  از مایع کمک آبکشی استفاده کنید تا به خشک کردن ظروف کمک کند و از شوینده های دیگر که قابلیت خشک کردن دارند در ماشین ظرفشویی بریزید.
  • حالت ExtraDryباید فعال شود.
  • تا قبل از پایان چرخه شستشوی ظرفها آن ها را خارج نکنید و اجازه دهید چرخه شستشو کامل انجام شود.
  •  از مایع کمک آبکشی مناسب استفاده کنید تا اثر بخشی کامل در شستن ظرفها داشته باشد.
  • در ماشین ظرفشویی بوش ظروف پلاستیکی خشک نمی‌شود.
  •  خشک شدن ظروف پلاستیکی بستگی به جنس ان دارد و ممکن است در ماشین ظرفشویی بوش ارورها نشان ندهد که ظروف خشک شده اند یا نه.
  • چون ظروف پلاستیکی ظرفیت ذخیره انرژی حرارتی کمتری دارد فرایند خشک شدنشان در ماشین ظرفشویی بوش کمتر باشد.
  • کارد و چنگال ها در ماشین ظرفشویی بوش خشک نمی‌شوند. در ماشین ظرفشویی بوش امکان دارد کارد و چنگال به درستی چیده نشود و به خوبی خشک نشوند.

برای حل این مشکل تا جایی که امکان دارد کارد و چنگال ها را جدا از هم بگذارید تا کنار هم نباشند و راحتتر خشک شوند.

حرف آخر

در ماشین ظرفشویی بوش ارورها با کد خطا در صفحه نمایشگر نشان داده می‌شود و اگر مشکل جدی باشد و قادر نبودید خطا و مشکل را پیدا و حل کنید به تکنسین و نمایندگی تعمیرات بوش مراجعه کنید و مشکل دستگاهتان را اصولی رفع کنید.

Rate this post

6 دیدگاه برای “ارور e25ماشین ظرفشویی بوش

  1. نرگس گفته:

    سلام ماشین ظرفشویی من سری ۶ آلمان هست هنوز تایم برنامه تموم نشده اتو اجکت میکنه و درب ماشین باز میشه و وقتی که من درب ماشین رو میبندم برای ادامه کار متوجه شدم که فقط تایم رو رد میکنه و عملا شستشویی انجام نمیده و در انتهای اتمام تایم دیگه اتو اجکت هم نمیکنه علت چیه ؟

    • s e گفته:

      سبلام، در کدام مرحله این اتفاق می افتد؟ باید بررسی کنید که در کدام مرحله: تخلیه، آبگیری یا … این مشکل وجود دارد که تایمر را رد میکند. همچنین برد الکترونیکی هم باید بررسی شود.

  2. رحمانی گفته:

    سلام . ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ رومیزی گرفتم، مثلا روی برنامه اکو میزازم ۴۰ دقیقه آخر هیچ صدایی از ماشین نمیاد و خطایی هم نمیده؟ روند کار ماشین همینه یا مشکلی داره؟

    • s e گفته:

      سلام. برنامه اکو یک برنامه معمولی است و روند آن طبیعی است. برنامه مورد نظر شما همراه با بوق پایان شستشو، برنامه auto می باشد.

  3. الله وردی گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    یک سوال از خدمتتون داشتم بنده جدیدا جا به جا کردم منزل رو و به دلیل کمبود فضا نمیخوام تا مدتی که اینجام ماشین ظرفشویی رو نصب کنم سوالم اینه که تو نگهداریش نکات خاصی هست که باید رعایت کنم یا نه همینجوری جمعش کنم موقع نصب مجدد سرویس لازم میشه؟

    • پشتیبانی گفته:

      با سلام
      ظرفشویی در صورت استفاده نشدن بعد از مدتی تولید قارچ و کپک میکنه لذا بهتره موقع استفاده مجدد حتما بررسی و جرمگیری بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *