تعمیر کمپرسور یخچال بوش

تعمیر کمپرسور یخچال بوش

یخچال های بوش در طرح ها و مدل های مختلف و متنوعی وجود دارند که می توانند پاسخگوی سلایق مختلف باشد اما ویژگی مشترک تمام این یخچال ها را می توان کیفیت بی نظیرها دانست اما همان طور که می دانید هر لوازم برقی اعم از یخچال ممکن است دچار خرابی و نقص فنی شود. یکی از دلایل تعمیر یخچال فریزر بوش و خرابی هایی که ممکن است با آن رو به رو‌ شود خرابی کمپرسور یخچال فریزر بوش می باشد.

 در این مقاله سعی کرده ایم علل خرابی آن و رفع و تعمیر کمپرسور یخچال بوش را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید در مواجه به این مشکل نسبت به رفع آن اقدام نمایید پس با صبر و شکیبایی تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

یخچال های بوش

یخچال های بوش یکی از بهترین و باکیفیت ترین برندهای یخچال فریزر در دنیا می باشند که جایگاه ویژه ای در بازار جهانی دارد. شرکت آلمانی بوش در زمینه ی تولید یخچال های بوش ، سال هاست که فعالیت می کند و در طراحی و کیفیت همیشه در رتبه های برتر و اول جهانی قرار دارد.

محبوبیت یخچال های بوش سبب شده تا بسیاری از خانه های ایرانی نیز میزبان آن باشند. استفاده و نگهداری صحیح از یخچال های بوش یکی از مواردی است که باید به آن ها توجه کنید اما ممکن است در طول سال هایی که از یخچال های بوش استفاده می کنید با مشکل خرابی کمپرسور یخچال بوش مواجه شوید که در ادامه بیشتر به  تعمیر کمپرسور یخچال بوش خواهیم پرداخت.

تعمیر کمپرسور یخچال بوش

کمپرسور یخچال چیست

کمپرسور یخچال همان موتور یخچال می باشد که یکی از اصلی ترین قطعات و اجزای یخچال ها می باشند که سلامت آن از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه در صورت ایجاد هرگونه نقص فنی و ایراد در کمپرسور یخچال، فعالیت کلی یخچال شما نیز دچار مشکل می شود که این باعث تحمیل شدن خسارات زیادی به شما می شود.

یخچال یکی از مهم ترین و البته گران ترین لوازم برقی هر خانه و آشپزخانه ای می باشد که به صورت ۲۴ ساعته و دائما در حال کار کردن می باشد و اگر دچار خرابی شود علاوه بر هزینه های زیاد تعمیر و ت آن، باعث فاسد شدن مواد غذایی داخل خود می شوند به سبب همین امر باید توجه ویژه ای نسبت به سلامت و نگهداری آن داشته باشید در غیر این صورت ممکن است کمپرسور یخچال دچار خرابی و آسیب شود.

علل خرابی کمپرسور یخچال

درباره  تعمیر کمپرسور یخچال بوش باید بدانید  که در حالت کلی برای جلوگیری از این مشکل باید نکاتی را رعایت کنید که در صورت عدم توجه و رعایت کمپرسور خراب می شود. قبل از اشاره به علل خرابی کمپرسور باید بگوییم که موتور یخچال خود از اجزای مختلفی ساخته شده است که خرابی هر کدام از این اجزا نیز می تواند سبب خرابی کمپرسور شود.

موتور یخچال شامل پیستون، میلنگ و سوپاپ و فن می‌باشد که تمام این مجموعه برای ایجاد سرما در یخچال فعالیت می‌کنند و همه با هم کمپرسور یخچال را تشکیل می دهند.

خرابی کمپرسور می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که برخی از آن ها به صورت ذیل می باشند:

کثیف شدن کندانسور

کندانسور به لوله های پیچ خورده ی پشت یخچال گفته می شود. به مرور زمان گرد و خاک بر روی این لوله ها تجمع می یابند ، اگر تجمع گرد و خاک بر روی کندانسور افزایش یابد می تواند باعث عدم رفع گرما شود و درنتیجه کار یخچال مختل می شود و دچار مشکلاتی می شود حتی ممکن است کمپرسور یخچال از کار بیوفتد.

خرابی فن کمپرسور

در کنار موتور یخچال یک فن وجود دارد که وظیفه ی آن خنک کردن موتور یخچال و جلوگیری از گرم شدن آن می باشد. اگر فن کمپرسور دچار نقص و خرابی شود کمپرسور به خوبی کار نمی کند در این حالت ممکن است صداهای عجیبی از یخچال شنیده شود که در صورت عدم رفع آن کمپرسور به طور کلی از کار می افتد.

خشک شدن کمپرسور یخچال

برای کاهش اصطکاک مابین قطعات کمپرسور نیاز است تا هر چند وقت یکبار برای روان کار کردن ، آن را روغن کاری کنید اگر روغن کاری صورت نگیرد سبب گرم شدن بیش از حد کمپرسور و درنتیجه فرسوده شدن آن می شود.

تعمیر کمپرسور یخچال بوش

گرم شدن بیش از حد کمپرسور

هنگام کار کردن کمپرسور گرما تولید می کند اما در حالت کلی طراحی کمپرسور به گونه ای است که نسبت به این گرما مقاوم است چراکه بیشتر این گرما دفع می شود اما هنگامی که تهویه و گردش هوای مناسب نباشد ممکن است کمپرسور داغ و درنتیجه خراب شود برای جلوگیری از این امر باید دقت داشته باشید که فاصله ی یخچال تا دیوار مناسب و استاندارد باشد تا هوا به خوبی گردش داشته باشد گاه افراد این فاصله را رعایت نمی کنند که سبب خاموش شدن های مکرر کمپرسور و درنتیجه از کار افتادن آن می شود.

تعمیر کمپرسور یخچال بوش

در بخش فوق به برخی از دلایل خرابی کمپرسور اشاره کردیم اما قابل ذکر است که کمپرسور های یخچال های بوش بسیار با کیفیت هستند و طول عمر زیادی دارند اما برای جلوگیری از نقص فنی لازم است تا هر ۶ ماه یکبار نسبت به سرویس دوره ای آن ها اقدام کنید.

برای سرویس های دوره ای و یا تعمیر کمپرسور یخچال بوش خود توصیه می کنیم حتما از نمایندگی تعمیرات بوش  کمک بگیرید زیرا این نمایندگی ها تکنسین های متخصص را استخدام کرده اند و با برگزاری دوره های آموزشی عملی و تئوری مخصوص یخچال های بوش نیروهای متخصص را پرورش می دهند که می توانند در کمتر از چند ساعت با کم ترین و منصفانه ترین قیمت قیمت کمپرسور یخچال بوش شما را تعمیر کنند و یا سرویس های دوره ای را ارائه دهند.

بوشفا به عنوان یکی از بزرگترین نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش بوش اماده ی ارائه ی انواع خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد برای استفاده از خدمات مختلف پس از فروش بوش تنها کافی ست تا از طریق اطلاعات درج شده در سایت ، با نمایندگی بوشفا تماس حاصل نمایید تا تکنسین های متخصص بوش در کمتر از چند ساعت به محل شما اعزام شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *