تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش

تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش

 ما امروز در این مقاله درباره تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش با شما عزیزان گفتگو خواهیم کرد چنانچه مایل هستید تا اطلاعات بیشتری در زمینه تعمیر ساید بای ساید بوش کسب کنید با ما تا انتها همراه باشید.

فیلتر های آب در سیستم یخچال های برند بوش نصب شده است که تضمین کننده ی رسیدن آب به آب سردکن، بدون اینکه ناخالصی داشته باشد است. اما  بعد از اینکه مدتی از آن استفاده کردید، یکسری ناخالصی ها مانند کلر و… در درون فیلتر گیر می کنند و راندمان دستگاه تصفیه را پایین می آورد.

شما باید در این موقع فیلتر یخچال بوش خود را تعویض کنید. اگر به وقت خود این کار را انجام ندهید همه این ناخالصی ها از فیلتر آب عبور می کند و وارد آب سردکن یخچال می شود که امکان دارد طعم و بوی آب را بد کند.

کاربرد فیلتر آب یخچال

معمولاً یخچالهایی که این روز ها تولید می‌شوند از فیلتر آب برخوردار هستند و این قابلیت را دارند که آب شهری را به آن متصل کنید تا از آن استفاده کنید. یخچال هایی که از قابلیت برخوردار هستند می بایست فیلتر یخچال داشته باشند چرا که این فیلتر کارآمد خیلی زیادی دارد. می توان از کاربرد هایی که فیلتر یخچال دارد به موارد زیر اشاره نمود:

  • تصفیه کردن آب از خزه، لجن، جلبک هایی که در سیستم آب رسانی شهری رشد کرده اند.
  • تصفیه و نابود کردن شن و ماسه و ذرات شناور در آب
  • نابود کردن سموم کشاورزی
  • نابود کردن افت کش ها و مواد شیمیایی در آب شهری
  • اضافه کردن کلر برای ضدعفونی آب شرب نابود کردن طعم و مزه ناخوشایند آب

نکات نصب و تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش

برای تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش، چند نکته را به یاد داشته باشید.

  • نکته اول: این کار را خودتان انجام ندهید چون امکان دارد به بقیه قطعات یخچال آسیب بزنید و آن را به نمایندگی تعمیرات بوش بسپارید.
  • نکته دوم: شناخت لازم را در مورد تعویض کردن فیلتر ساید بای ساید بوش داشته باشید.

برای یخچال های بوش دو نوع فیلتر مختلف وجود دارد که این دو نوع، فیلتر داخلی و فیلتر خارجی است.

تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش

فیلتر خارجی یخچال ساید بوش

تعویض کردن فیلتر خارجی کار بسیار دشواری نیست و به آسانی می توانید فیلتر خارجی را تعویض کنید. برای اینکه فیلتر خارجی را تعویض کنید، اول باید یخ ساز را خاموش کنید و بعد شیر آب ورودی را به طور کامل ببندید. بعد باید یخچال را به سمت جلو بکشید و فیلتر آبی را که در مسیر شلنگ است را پیدا کنید. سپس کمی شلنگ ورودی را به سمت راست و چپ بچرخانید و بعد به بیرون بکشید تا بیرون بیاید. در صورتی که نتوانستید فیلتر را به بیرون بکشید می بایست اول پیچ کاور محافظ را از پشت فیلتر باز کنید سپس باید فیلتر کهنه را خارج کنید و فیلتر جدید را بگذارید و بعد آن را محکم کنید.

فیلتر داخلی یخچال ساید بوش

تعویض کردن فیلتر داخلی بوش با فیلتر خارجی متفاوت است. این فیلتر درون یخچال قرار دارد. در بعضی از مدل های یخچال بوش کنار جا میوه ای است و در بعضی مدل های دیگر در طبقه بالایی می باشد. اگر جای فیلتر را پیدا کنید می توانید این کار را راحت انجام دهید و در صورتی که نتوانستید با نمایندگی تعمیرات بوش تماس حاصل کنید.

چرا چراغ فیلتر یخچال ساید بوش روشن می شود؟

اگر دیدید چراغ فیلتر به رنگ قرمز است، به معنی این است که  ساید بوش به تعویض فیلتر احتیاج دارد. عمر فیلتر های یخچال ۵ تا ۶ ماه می باشد. چراغ قرمز  در یخچال های بوش ساخته شده است به این منظور است که هر موقع تاریخ مصرف فیلتر تصفیه آب به پایان رسید شما به یاد این باشید که فیلتر ساید بوش خود را تعویض کنید.

هر موقع که این چراغ در یخچال شما دیده شد اصلا از آبسردکن و یخساز استفاده نکنید تا سلامتی خود و خانواده تان را با خطر مواجه نکنید. همین که مشاهده کردید چراغ قرمز فیلتر یخچال ساید بوش روشن است، به یک تکنسین مراجعه کنید تا کار های مربوط به تعویض را انجام دهد.

تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش

فاصله زمانی تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش

انسان ها از وسایل و دستگاه های مختلفی استفاده می کنند که هر کدام از آنها به سرویس و نگهداری خاصی احتیاج دارد. همانطور که هر چند وقت یکبار روغن موتور اتومبیل را تعویض می کنید تا طول عمر آن زیاد شود و از زیاد شدن آشغال جلوگیری کنید. قطعا آبی که خود و خانواده تان استفاده می کنید، خیلی از روغن موتور اتومبیل مهم تر است.

اندازه خالصی و تمیزی آبی که می خورید قطعا روی سلامت جسم شما تاثیر می گذارد. سیستم های متفاوتی برای خالص کردن آب خوردنی در بازار وجود دارد و رایج ترین آن ها سیستم فیلتراسیونی می باشد که داخل یخچال ها است. اغلب یخچال های مدرن که در دو دهه قبل تولید شده اند، دارای سیستم فیلتراسیون می باشد و یخ و آب را به روش دیسپنسر در یخچال فراهم می کند.

آبی که از طریق شیر به دست ما می رسید از راه های طولانی مثل فولادی، پلاستیکی و مسی عبور می کند و در این مسیر، ناخالصی های بسیار زیادی به آب افزون می شود. در حقیقت این ناخالصی ها در فیلتر یخچال انباشته می شوند و به مرور زمان سبب اشباع و یا حتی انسداد در آن می شوند. خیلی از متخصصان یخچال می گویند که حداقل هر ۶ ماه یک بار فیلتر آب یخچال تعویض شود.

هر ۶ ماه یک بار مدت زمان میانگین تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش است و به میزان استفاده و جریان آب این مدت زمان متغیر است. در صورتی که فیلتر آب خود را یه طور مرتب تعویض نکنید، باعث می شود باکتری و آلاینده هایی که جذب نمی شوند، در فیلتر باقی بمانند و باعث ایجاد بو و بد شدن طعم آب شود.

در صورتی که مطمئن نبودید که آخرین بار کی فیلتر ساید بوش خود را تعویض کرده اید، برخی از نشانه ها به شما این موضوع را می گویند، مثلا زمانی آب بو و طعم بدی بگیرد، چنانچه فشار آب رفته رفته کم شود متوجه می شوید که زمان تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش شما فرا رسیده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *