تعمیر فن یخچال بوش

تعمیر فن یخچال بوش

امروز در این مقاله در مورد تعمیر فن یخچال بوش صحبت می‌کنیم لطفا تا پایان  با ما همراه باشید. مدل های مختلف یخچال فریزر بوش در سال های اخیر به دلیل کیفیت فوق العاده ای که دارند توجه مصرف کنندگان را به خود جلب نموده است. کیفیت بالا یخچال بوش از یک طرف باعث کاهش مصرف برق و افزایش بازدهی محصول و از طرف دیگر تعمیر یخچال فریزر را بسیار سخت و فنی نموده است.

تعمیر یخچال فریزر بوش یکی از تخصصی ترین تعمیرات در بین محصولات لوازم خانگی بوش است که حتماً باید به تکنسین های حرفه ای و با تجربه سپرده شود. در واقع شرکت بوش از دیرباز جزو محبوب‌ترین برندها در زمینه تولید لوازم  آشپزخانه بوده است.

این شرکت انواع لوازم آشپزخانه از جمله یخچال را با کیفیتی فوق العاده تولید میکند. اما در مواردی هم ممکن است یخچال فریزر بوش به دلایل مختلف دچار نقص شود و به تعمیر نیاز داشته باشد. عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر بوش کار هرکسی نیست و جزو تعمیرات تخصصی در تعمیرگاه های لوازم خانگی می باشد با توجه به اینکه در تولید یخچال فریزرهای بوش از تکنولوژی های جدید استفاده شده است و روز به روز هم پیشرفته تر می شود عیب یابی و تعمیر آن پیچیده و تخصصی می باشد.

هزینه های شارژ گاز و تعویض کمپرسور یخچال فریزر و تعویض قطعات آن نسبت به تعمیر سایر لوازم خانوادگی هزینه بیشتری به بار می آورد. اگر شما تعمیر یخچال فریزر خود را به افراد متخصص و باتجربه می‌سپارید ممکن است هزینه های گزافی برای شما داشته باشد.

خرابی فن یخچال بوش

متداول ترین خرابی که در یخچال بوش گزارش شده است مربوط به خرابی فن یخچال می‌باشد که می‌تواند بسیار پرهزینه و البته خطرناک باشد. زیرا اگر فن یخچال کار نکند دیگر یخچال کارایی خود را از دست می دهد. در واقع فن سیستم تنفسی یخچال است اگر فن یخچال خراب شود یخچال دیگر نمی تواند عملیات خنک کردن را به درستی انجام دهد و هوای داخل یخچال گرم می شود و تمامی مواد غذایی فاسد خواهد شد.

لذا نحوه تعمیر آن، آن هم برای مارکی مثبت مثل بوش که پیشرفت روز افزون را در تهیه و تولید لوازم خانگی از خود نشان داده است  نیازمند مهارت های تخصصی و مراجعه به تکنسین های حرفه ای در نمایندگی تعمیرات بوش جهت شناسایی و تعمیر فن یخچال بوش می باشد.

تعمیر فن یخچال بوش

انواع فن یخچال بوش یخچال بوش

 یخچال بوش چند فن دارد و بسیار مهم است که جایگاه و وظیفه هر کدام را بدانید. در ادامه انواع فن یخچال بوش و وظایف آن ها را  توضیح میدهیم:

  • فن داخلی یخچال

این فن در داخل یخچال قرار دارد وظیفه رساندن دمای یخچال به دمای مناسب را بر عهده دارد به  گونه‌ای که هوای گرم درون یخچال به هوای خنک تبدیل و در یخچال جریان پیدا کند. بنابراین وظیفه فن داخلی تولید هوای خنک  درون یخچال است.

  • فن اپراتور یخچال

فن اپراتور یخچال مهمترین فن در داخل یخچال است که به آن تبخیر هم می گویند وظیفه این فرد این است که هوا را داخل سیم پیچی ها قرار دهد. یکی از علامت های خراب بودن فن اپراتور یخچال بوش این است که صداهای ناهنجار از قسمت فریزر یخچال به گوش میرسد. هرگاه این فن خراب شود فرایند سرد شدن فضای درونی یخچال و همچنین یخ سازی زمان بیشتری نیاز دارد.

  • فن کمپرسور یخچال

 کمپرسور در پشت یخچال قرار دارد. در کنار کمپرسور فن آن را می توانیم ببینیم. این فن وظیفه دارد کمپرسور را خنک نگه دارد اگر فن کمپرسور خراب شود همان دیر بروز می کند لذا شما دیر متوجه خرابی کمپرسور میشوید. گرم بودن کمپرسور یخچال می تواند نشانه خراب بودن فن کمپرسور یخچال باشد.

هر کدام از این فن های یخچال و مرور زمان دچار نقص و خرابی شوند و عملکرد یخچال را مختل می کنند. شما باید سریعاً فن یخچال را تعمیر و تعویض نمایید تا از ایجاد صدمات بیشتر و به وجود آمدن مشکلات جدی تر جلوگیری نمایید.

تعمیر فن یخچال بوش

 نحوه تعویض فن یخچال بوش 

برای تعویض فن یخچال بوش مراحل زیر طی می شود:

  • تهیه ابزار های مورد نیاز برای تعویض فن یخچال بوش

این ابزارها ی مورد نیاز شامل دریل، پیچ گوشتی چهارسو، فن یخچال جدید (توجه کنید که فن یخچال جدید حتما باید مدل فن قبلی یخچال شما باشد)، دم بایریک برای جدا کردن فیش ها و اتصالات می باشد.

در مرحله اول ابتدا حتماً یخچال را از برق بکشید تا تمامی یخ های آن ذوب شود برای ذوب کردن یخ های یخچال می توانید از سشوار هم استفاده کنید و تمامی مواد غذایی را از داخل یخچال خارج نمایید.

 بعد از اینکه تمامی یخ های یخچال ذوب شد و قفسه های یخچال را خالی کردید پشت یخچال  را که از طریق پایه ها بسته شده است باز کنید.

 پس از آن فن خرابه یخچال را جدا کرده و به جای آن فن جدید را بگذارید. برای این کار ابتدا شروع به جدا کردن موتور نگهدارنده فن نمایید و پس از آن با گیره ها و تیغه هایی که در محفظه قرار دارند فن یخچال را از جایگاه خود خارج کنید تا فن جدید را جایگزین نمایید. تمامی مراحل را به به صورت معکوس انجام دهید و یخچال را به برق متصل کنید باز هم حتماً توصیه می شود.

اما توصیه می شود که حتما تعمیر و تعویض فن یخچال خود را به تکنیسین‌های حرفه‌ای بسپارید زیرا همانطور که گفتیم و مجددا تاکید می‌کنیم یخچال بوش بسیار پیشرفته و پیچیده می باشد و نیازمند دانش تخصصی و تجربه کافی در زمینه  تعمیر و تعویض میباشد

ممکن است این سوال برای شما مطرح شده باشد که چگونه بفهمیم فن یخچال ما خراب شده است و  نیاز به تعمیر یا تعویض دارد؟ به این منظور یخچال خود را از برق بکشید و ولتاژ آن را به اندازه ولتاژ اندازه ۲۲۰ ولت به یخچال متصل کنید در این حالت واکنش فن را مورد بررسی قرار دهید؛ اگر بعد از اتصال ولتاژ شروع به کار کرد نشان دهنده این است که فن از لحاظ برق‌رسانی مشکل دارد ولی اگر واکنشی نشان نداد یعنی فن خراب شده است و  باید تعمیر یا تعویض شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *