علت نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش

نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی

در این در این مقاله ۶ علت نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش و راهکارهای رفع آن مورد توجه قرار می گیرد. ماشین لباسشویی یکی از وسایل پرکاربرد است که امروزه تقریباً در هر آشپزخانه ای وجود دارد. برند بوش به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تولید لوازم خانگی محصولات با کیفیت را ارائه می دهد که طرفداران زیادی دارد. با این وجود  ممکن است ماشین لباسشویی بوش دچار ایراد و مشکل شود که می تواند برای شما مشکل ساز باشد.

در واقع وسایل برقی بیشتر از سایر ابزارآلات و وسایل در معرض اختلال قرار می‌گیرند. خوشبختانه فناوری امروز کمک کرده است که ماشین‌های لباسشویی با علامت ارور یا کد خطا مواجه می‌شوند و این علامت نشان دهنده این است که مشکل پیش آمده که باید برطرف شود لذا مانع از راه اندازی ماشین لباسشویی می شود و همین هم از ماشین لباسشویی محافظت می‌کند. یکی از کدهای خطا یا ارور های ماشین لباسشویی علامت شیر آب است که یا بسته بودن شیر را آب و شیلنگ های ورودی آب نمایش داده می شود.

 علت نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی

علامت شیر آب به دلایل مختلف ممکن است نمایش داده شود هنگام نمایش این علامت در سیستم ورودی و خروجی آب لباسشویی مشکلی به وجود آمده است و تا این ارور برطرف نشود عملکرد دستگاه با اختلال روبرو است. علت نمایش شیر آب در ماشین لباسشویی شرح زیر می باشد:

  1. گرفتگی شیلنگ آب
  2. بسته بودن شیر ورودی آب لباسشویی
  3. گرفتگی فیلتر آب ورودی لباسشویی
  4. کثیف بودن پمپ تخلیه
  5. خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی
  6. خمیدگی یا پارگی شیلنگ های لباسشویی

 نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی

همه این موارد و راهکارهای رفع و تعمیر ماشین لباسشویی بوش را در ادامه توضیح می دهیم:

  • بسته بودن شیر ورودی آب لباسشویی

 ساده ترین دلیل نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش بسته بودن شیر ورودی آب ماشین لباسشویی است. ابتدا از دست بودن جریان آب مطمئن باشید و آن را  بررسی کنید. که شیر آب کاملاً باز باشد سپس این ارور  برطرف می‌شود و می‌توانید ماشین لباسشویی را راه اندازی نمایید‌

  • گرفتگی فیلتر آب ورودی لباسشویی

 اگر آب  خیلی سخت باشد یا املاح زیادی داشته باشد ممکن است باعث گرفتگی فیلتر آب ورودی ماشین لباسشویی شود. گیر کردن مو پرز لباس و غیره نیز باعث فیلتر لباسشویی می شود و در این حالت نیز علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش نمایش داده می شود. برای رفع این ارور راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:

  1.  ابتدا دستگاه را از برق بکشید و شیر آب را کاملاً ببندید.
  2.  شیلنگ آب ورودی را به آهسته باز کنید فیلتر را با استفاده از  یک مسواک یا فرچه تمیز نمایید‌.
  3.  فیلتر و شیلنگ را در جای خود قرار دهید.
  4.  پس از اتصال بررسی کنید که شیلنگ نشتی نداشته باشد.
  • کثیف بودن پمپ تخلیه 

کثیفی تخلیه نیز می‌تواند باعث شود علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش نمایش داده شود. به دلیل تجمع رسوبات ذرات ریز در فیلتر پمپ تخلیه باید این قسمت به طور منظم تمیز شود اگر گیر کند در عملکرد سیستم لباسشویی اختلال ایجاد می شود و فرآیند آبگیری و خروج آب از ماشین لباسشویی دچار مشکل می‌شود.

ماشین لباسشویی را تمیز کنید تا این ایرادات برطرف شود اگر می خواهید شخصا تخلیه و تمیز کنید این نکته را مورد توجه قرار دهید که لباسشویی را خاموش کنید و دوشاخه را از پریز جدا نمایید. ابتدا آب شیلنگ را تخلیه و سپس پمپ تخلیه را باز کنید قبل از تمیز کردن پمپ کمی صبر کنید تا آب داخل آن خنک شود.

  • خرابی شیر برقی لباسشویی

 یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی شیر برقی است که وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب ورودی را به عهده دارد اگر شیر خراب شود پروسه ورود و خروج آب دچار اختلال می‌شود در این حالت ارور نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش نمایش داده میشود. تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی و یا تعمیر و بررسی کاری است که باید انجام دهید.

تعمیر لباسشویی بوش

  • خمیدگی یا پارگی شیلنگ های ماشین لباسشویی

 در صورت وجود تاخوردگی در شیلنگ لباسشویی سیستم ورود و خروج آب  دچار مشکل می‌شود و علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش نمایش داده میشود.قبل از  درخواست تعمیر بررسی و مراجعه به مراکز و نمایندگی تعمیرات بوش تعمیر  شیلنگ تاخوردگی بررسی کنید شیلنگ تاخوردگی ترک خوردگی و نشتی نداشته باشد و کاملا سالم باشد.

برای اتصال ماشین لباسشویی به شیر آب فقط از شلنگ های نو و سالم استفاده کنید و برای جلوگیری از ایجاد اختلال در ماشین لباسشویی هر چند وقت یکبار وضعیت سلامت شیلنگها را بررسی کنید تا در صورت وجود ایراد آنها را تعویض نمایید.

  • گرفتگی شیلنگ آب 

 انسداد و گرفتگی شیلنگ آب باعث می شود نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش نمایش داده شود.  رسوب چربی، پرز لباس، مواد شوینده و غیره باعث گرفتگی و انسداد شیلنگ لباسشویی می شود. در این حالت فرایند آبگیری تخلیه ماشین لباسشویی درست انجام میشود برای تمیز کردن شیلنگ آب لباسشویی دستگاه خاموش کنید و از دو شاخه جدا کنید.

نکته مورد توجه این است که هنگام نصب لباسشویی توجه داشته باشید شیلنگ تخلیه نباید با ارتفاع بیشتر از یک متر از زمین باشد در این حالت احتمالاً سرعت و تخلیه کاهش می یابد و یا اینکه ممکن است اصلاً آب تخلیه نشود.

راه های جلوگیری از ایجاد خطای شیر آب در ماشین لباسشویی بوش

همانطور که گفتیم نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش ممکن است به دلایل مختلفی نمایش داده شود.موارد زیر می تواند از بروز خطای شیر آب در لباسشویی بوش جلوگیری کنید.

  1. هر چند وقت یکبار فیلتر لباسشویی را با یک فرچه یا مسواک تمیز کنید‌.
  2. از شیلنگ های  سالم برای اتصال ماشین لباسشویی به شیر آب استفاده کنید.
  3. طول شیلنگ های لباسشویی بیشتر یا کمتر از حد استاندارد نباشد‌.
  4. با سرویس منظم لباسشویی توسط تکنسین ها از بروز اختلال در ماشین لباسشویی جلوگیری کنید.
  5. از خم کردن ،له کردن و بریدن  بریدن شیلنگ لباسشویی خودداری نمایید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “علت نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش

    • s e گفته:

      سلام، صدای بوق و تصویر شیر آب که روی صفحه ماشین لباسشویی بوش شما ظاهر می شود نشان می دهد که ممکن است سیستم تخلیه آب مشکل داشته باشد. موارد زیر را برای رفع مشکل بررسی نمایید: شلنگ تخلیه را بررسی کنید: مطمئن شوید که شلنگ تخلیه پیچ خورده نیست و به درستی در لوله تخلیه قرار گرفته است. انسداد در شیلنگ نیز می تواند باعث شود دستگاه بوق بزند و تصویر شیر آب را نمایش دهد. فیلتر را بررسی کنید: فیلتر پمپ تخلیه ممکن است با پرز یا زباله مسدود شده باشد و از تخلیه مناسب آب جلوگیری کند. پمپ را بررسی کنید: پمپ تخلیه ممکن است معیوب یا مسدود شده باشد که باعث می شود آب به درستی تخلیه نشود. اگر هیچ یک از این راه حل ها جواب نداد، بهتر است برای تعمیر لباسشویی بوش با آی پی امداد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *