نمایندگی تعمیرات بوش در نظام آباد

نمایندگی تعمیرات بوش در نظام آباد

برخی از ماشین های ظرفشویی که به کنترل الکترونیکی مجهز هستند ، دارای اجزایی به نام فیوز حرارتی یا ترموفیوز هستند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید اما دستگاه روشن نمی شود. در واقع خرابی فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی یکی از دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی است. در این صورت باید به نمایندگی تعمیرات بوش در نظام آباد مراجعه کنید. با مراجعه به نمایندگی تعمیرات بوش می توانید شاهد بهترین خدمات رسانی ها باشید.

چه زمانی باید فیوز ماشین ظرفشویی را تعویض کنیم؟

اگر دو شاخه برق ماشین ظرفشویی را به محافظ برق وصل کنید ، نوسانات ناشی از قطع و وصل برق را جذب خواهید کرد و از آسیب دیدن فیوز دستگاه جلوگیری می کنید. اما اگر دو شاخه ماشین ظرفشویی را مستقیم به پریز برق وصل کنید ، هرگونه نوسان برق باعث خراب شدن یا سوختن فیوز می شود. برای آزمایش سلامت فیوز از مولتی متر استفاده کنید. معمولاً وقتی فیوز می وزد ، ماشین ظرفشویی روشن نمی شود و باید آن را تعویض کنید.

همچنین اگر بیش از حد از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید یا در یکی از قسمت های دستگاه مشکلی وجود دارد ، ماشین ظرفشویی بیش از حد گرم می شود که در این صورت ممکن است فیوز حرارتی بسوزد و دستگاه روشن نشود. برای تعیین آسیب دیدن فیوز حرارتی ، از یک مولتی متر استفاده کنید. در صورت خرابی یا سوختن فیوز ، از تعمیرکار باتجربه یا نمایندگی مجاز بخواهید فیوز حرارتی دستگاه شما را تعویض کند. علاوه بر این ، شما باید علت خرابی و فرسودگی فیوز را پیدا کرده و آن را برطرف کنید ، در غیر این صورت ممکن است فیوز جدید دوباره بسوزد.

نمایندگی تعمیرات بوش در نظام آباد

تعویض فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی توسط نمایندگی تعمیرات بوش در نظام آباد

فیوزهای حرارتی از صفحه کنترل دستگاه محافظت می کنند. اگر این قطعه خراب شود ، در عملکرد کنترل الکترونیکی دستگاه تداخل ایجاد می کند ، بنابراین ماشین ظرفشویی روشن نمی شود.

همچنین اگر فیوز حرارتی بیش از حد داغ ماشین ظرفشویی را تشخیص دهد ، از رسیدن جریان به موتور و صفحه ماشین جلوگیری می کند. این قطعی برق به حفظ سلامت این قطعات کمک می کند و باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود. به همین دلیل است که گاهی ماشین های ظرفشویی ناگهان خاموش می شوند و از کار می افتند. به این حالت پرش فیوز گفته می شود. البته امکان تأمین برق بخشی از برد وجود دارد که در این صورت ماشین ظرفشویی روشن می شود اما کار نمی کند. لازم به ذکر است که پریدن از فیوز یک اتفاق طبیعی نیست و برای رفع مشکل لازم است عوامل دیگر را نیز جستجو کنیم تا منبع گرم شدن بیش از حد دستگاه را پیدا کنیم و برای از بین بردن آن برای جلوگیری از مشکلات جدی تر و پرهزینه اقدام کنیم. .

فیوز حرارتی وسیله ای است که برای حفظ ایمنی دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد و اگر اتصال کوتاه در مدارهای ماشین ظرفشویی رخ دهد ، فیوز باعث قطع برق می شود. این فیوزها معمولاً در بالای مونتاژ صفحه مدار قرار دارند و با استفاده از دو سیم به مونتاژ متصل می شوند. اگر قطعات داخل ماشین ظرفشویی مانند عنصر گرم کننده یا پمپ معیوب باشد ، فیوز قطع می شود. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه به راحتی و در کمتر از ۲۰ دقیقه فیوز حرارتی معیوب را با فیوز سالم که از نمایندگی های مجاز تهیه کرده اید جایگزین کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *