ارور D1 در یخچال فریزر بوش

ارور D1 در یخچال فریزر بوش

امروز و در این مقاله از سایت بوشفا به  ارور D1 در یخچال فریزر بوش خواهیم پرداخت . چنانچه مایل هستید اطلاعات بیشتری دراین زمینه بدست آورید، لطفا تا پایان مارا همراهی بفرمایید. همه ی افراد برای خرید لوازم خانگی خود با نام بوش بارها و بارها مواجه شده اند که فروشگاه های مختلف از این نام تجاری به عنوان یکی از بهترین برندهای موجود لوازم خانگی یاد می کنند.

بوش یک شرکت آلمانی می باشد که از سال های دور اقدام به تولید انواع لوازم خانگی کرده است، بوش با سال های زیاد فعالیت خود در این حوزه از خوشنامی و اعتبار بسیاری برخوردار است به طوری که در سراسر دنیا طرفداران زیادی را پیدا کرده است و در ایران و تهران توانسته جاییگاهی ویژه برای خود باز کرده است.

نمایندگی تعمیر لوازم خانگی بوش

شعار اصلی بوش ، موسس این شرکت همیشه این بود که « ترجیح می دهم تا کل سرمایه ام را از دست بدهم اما اعتماد شما را نه.» برای شرکت بوش این تنها یک شعار نیست بلکه به معنای واقعی اصل اولیه ی تولیدات این شرکت می باشد. بوش در ساخت لوازم خانگی مختلفی از نظر طراحی و فناوری پیشرو می باشد، برخی از لوازم خانگی بوش عبارتند از: جارو برقی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، یخچال ساید بای ساید و….

لوازم خانگی بوش از نظر طراحی و کیفیت و فناوری یکی از بهترین برندهای لوازم خانگی می باشد که در طراحی های ان سعی شده است تا تمام سلایق افراد در نظر گرفته شود و همچنین فناوری این محصولات به گونه ای است که با پیشرفت تکنولوژی ارتقا می یابند. از لحاظ کیفیت انقدر عالی و درجه یک هستند که طبق گفته های مشتریانی که اقدام به تعویض کالاهای لوازم خانگی بوش خود کرده اند ، دلیل ان ها قدیمی شدن و یا تغییر دکوراسیون منزل و طراحی جدید خانه بوده است اما لوازم ان ها هنوز به کیفیت روز اول است.

ارور D1 در یخچال فریزر بوش

کدهای خطا در یخچال فریزر بوش

یکی از لوازم خانگی پر طرفدار و محبوب بوش ، بخچال های این برند می باشد، یخچال های بوش در ابعاد و وزن های مختلف با طراحی های متنوع و منحصر به فرد و در رنگبندی هی مختلف تولید شده است. یخچال های بوش چه قدیمی ترین ان ها و چه جدیدترین مدل موجود در بازار یک ویژگی اساسی مشترک دارند و ان کیفیت ان ها می باشد.

با ترکیب و استفاده از قطعات الکترونیکی و بردهای الکترونیکی در یخچال های بوش ، یک فناوری خاص و کاربردی برای ان تعریف شده است که ان هم ارور دستگاه به هنگام نقص فنی در قسمت های مختلف یخچال بوش می باشد. برای این امر ، کدهای خطایی تعریف شده که هر کدام مربوژ به یک عملکرد و قطعه ی خاص می باشد که در صورت نقص فنی در ان قسمت، کد خطای مربوط به ان قسمت بر روی صفحه ی نمایشگر یخچال بوش ظاهر می شود.

کدهای خطا یا همان ارورها تشکیل شده از یک حرف و دو عدد می باشد که هر کدام معنای خاصی را دارند. با اینکه کیفیت ماشین های لباسشویی بوش بسیار بالا می باشد اما باید گفت که به هیچ عنوان نمی توان گفت اصلا خراب نمی شوند زیرا لوازم برقی و الکترونیکی هر چند به میزان کم اما باز هم از احتمال خرابی و نقص فنی برخوردار هستند و مصون داشتن یخچال های بوش از این قاعده یک دروغ بزرگ به مشتریان می باشد.

آشنایی با ارور D1 در یخچال فریزر بوش

یکی از کدهای خطایی که ممکن است شما با ان مواجه شوید و ان را بر روی ال سی دی یخچال بوش خود ببینید کد خطای D1  می باشد. که این کد خطا به دلیل خراب شدن سنسور دیفراست رخ می دهد. با تعویض سنسور دیفراست یا رفع اشکال در سیم های اتصال آن می توان ارور را برطرف کرد.

برای اشنایی با این قطعه ابتدا باید گفت که در یخچال های امروزه، اگر اواپراتور برفک بزند، قطعات دیفراست عملیات یخ زدایی را انجام میدهند. سنسور دیفراست یکی از مهم ترین سنسورهای یخچال می باشد. سنسور دیفراست به مانند حسگر دما عمل میکند. زمانی که اواپراتور برفک میزند، سنسور دیفراست به برد الکترونیکی اطلاع رسانی می‌کند و در نهایت، المنت در مدار قرار می‌گیرد و برفک ها آب می‌شوند.

سنسور دیفراست یخچال جزو آن دستهسنسور دیفراست یخچال مسئول اندازه گیری دمای قطعه ی گرما دهنده در یخچال است.از سنسورها است که بر اساس تغییرات دما کار می کند. اگر دمای قطعه ی گرما دهنده به منظور از بین بردن برفک های موجود در یخچال بیش از حد بالا رود، این سنسور وارد عمل شده و آن را خاموش می کند. عملکرد سنسور دیفراست مانع از آسیب دیدن اواپراتور یخچال خواهد شد.

این سنسور در یخچال های امروزی اکثراً از نوع NTC است . به این صورت که اگر دمای محیط افزایش پیدا کند، میزان هدایت الکتریکی نیز افزایش پیدا می کند و مقاومت الکتریکی کاهش می یابد. سنسور دیفراست معمولاً با هر ده ساعت فعالیت کمپرسور یک بار عمل کرده و عمل دیفراست یا یخ زدایی را انجام می دهد.

سنسور دیفراست یخچال مسئول اندازه گیری دمای قطعه ی گرما دهنده در یخچال است. این سنسور در صورتی که دمای قطعه ی گرما دهنده به حد معمول رسید آن را خاموش می کند. با این کار قطعه بیش از حد گرم نشده و به اواپراتور آسیب نمی رساند.  دیفراست با عملکرد خود میزان این رطوبت و برفک ایجاد شده را سنجیده و در صورتی که بیش از مقدار استاندارد باشد، آن را به برد الکترونیکی گزارش می کند.شما باید ارور سنسور دیفراست یخچال را حتماً جدی بگیرید و فوراً برای تعمیر ان اقدام تعمیر کنید.

ارور D1 در یخچال فریزر بوش

تعمیرکاه مجاز یخچال فریز بوش

در یخچال فریزرهای قدیمی، وجود برفک در یخچال تقریباً امری عادی بود و همه فریزر ها دچار برفک زدگی می‌شدند، اما امروزه در یخچال فریزر های جدید، نباید در فریزر برفک مشاهده شود و وجود آن نشانه ی خرابی یخچال فریزر می‌باشد. در واقع یخچال های امروزی به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که هر روز ۲ بار برفک ها ذوب می‌شوند و آب حاصل از آن‌ها برای خنک سازی موتور یخچال استفاده می‌شود.

حال اگر سنسور دیفراست خراب شده باشد، وجود برفک به درستی تشخیص داده نمی‌شود و سیستم دیفراست نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد. به همین خاطر ممکن است شما در یخچال فریزر خود برفک مشاهده کنید که این امر می‌تواند در تازه نگه داشتن مواد غذایی تاثیر گذار باشد. همچنین ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد موتور یخچال نیز شود.

سنسور دیفراست یخچال یکی از قطعات حساس یخچال فریزر می‌باشد که عیب یابی و تعمیر آن لازم است که حتماً توسط افراد متخصص در این امر انجام شود و پیشنهاد می‌کنیم که خودتان قسمت های مختلف یخچال را باز و بسته نکنید زیرا علاوه بر اینکه نمی توانید ان را تعمیر کنید ممکن است به قطعات سالم نیز اسیب برسانید و باعث خرابی بیشتر و هزینه تراشی های بیشتر نیز شوید.

به همین دلیل در صورت مشاهده ی ارور D1  حتما با نمایندگی های مجاز تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش تماس گرفته و درخواست اعزام تکنسین و تعمیرکار متخصص را ثبت نمایید.

از ان جایی که محصولات بوش طرفداران زیادی دارند ، نمایندگی های خدمات پس از فروش بوش شعبات زیادی در تمام نقاط تهران و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ دارند که پس از تماس شما تنها در چند ساعت تکنسین و تعمیرکار مورد نیاز به محل شما اعزام می شوند و اماده ی ارائه ی خدمات می باشند.  این خدمات ممکن است شامل : تعمیر یا تعویض قطعات، سرویس های دوره ای باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *