تعمیر سیم جمع کن جارو برقی بوش

سیم جمع کن جارو برقی

جاروبرقی یکی از مهم‌ترین ابزار وسایل برقی در خانه ها محسوب می شود و کاربرد متعددی دارند. اگر در صورت مشاهده  که جاروبرقی به هر نحوی خراب شود معمولاً در زمان خرابی آن را به یکی از تعمیرکار یا متخصص مجرب به مراجعه می‌کنیم. یکی از خرابی‌هایی که در جاروبرقی‌ها مشاهده می‌شود خرابی سیم جمع کن جارو برقی است.

معمولاً در زمان خرابی سیم جمع کن جاروبرقی بوش باید به متخصص تعمیرکار در نمایندگی تعمیرات بوش مراجعه کرد. ولی اگر شما تمایل به آنچه تعمیر در منزل خودتان باشید به راحتی می توانید قطعه ی مورد نظر را تعمیر کنید در این مقاله برای شما چند راهکار ساده برای برطرف کردن خرابی سیم جمع کن جاروبرقی‌ بیان می کنیم.البته در نظر داشته باشید که سیم جمع کن جاروبرقی ها برای هر مدل متفاوت خواهند بود و ممکن است بعضی از قطعات موجود  آنها با هم متفاوت باشد برای بهبود انجام کار بهتر است جاروبرقی را به یکی از تعمیرکار مجرب و متخصص جاروبرقی مراجعه فرمایید.

برای تعمیر کردن سیم جمع کن جاروبرقی ابتدا باید نحوه کارکرد سیم جمع کن جارو برقی را آشنا باشید. سیم جاروبرقی یکی از اعضای مشترک در بین ابزار و وسایل های مکانیکی و الکترونیکی می‌باشددر بخش الکترونیکی جاروبرقیها سیم سیم جمع کن ها کابل برق و دوشاخه پلاتین اتصال به برق دارند که این سیم به حلقه هایی که به فلز مسی و همچنین شاخه های کوچک انتقال برق در داخل جاروبرقی پیچ خورده‌اند که بخش مکانیکی آن نیز پایه های نگهدارنده و خودش روال سیم جمع کن و ریل های سیم جمع کن آن را نیز وجود دارد.

نحوه عملکرد سیم جمع کن جارو برقی

نحوه عملکرد سیم جمع کن به این شیوه ای است که ابتدا قسمت آخر کنتاکت سیم‌ها متصل ‌می‌شود. و کنتاکت‌ها نیز خودشان به دو ریل های دوار متصل هستند. هنگامی که سیم را از داخل به بیرون می کشیم این قرقره به گردش در می آید و در نتیجه سیم خارج می‌شود. سیم جمع کن‌ها دارای ریل ها یا چرخ قرقره هستند یعنی به این صورت که ریل‌ها به این رول وصل هستند.

سیم جمع کن جارو برقی

نحوه تمیز کردن سیم جمع کن جارو برقی

  • ابتدا برای تامین ایمنی خود اتصال برق را از جاروبرقی قطع کنید
  • سپس دقت فرمایید تا داخل سوراخ سیم جمع کن گرد و غبار و خاک نداشته باشد برای انجام این کار می توانید از یک چراغ قوه استفاده کنید و داخل سوراخ های سیم جمع کن را مشاهده کنید
  • در صورت هرگونه مشاهده یک خاک و گرد و غبار در داخل سیم جمع کن با استفاده از یک مداد که نوع آن آغشته به چسب و باشد داخل سوراخ قرار دهید و آن را با تکان دادن به راست و چپ آن محوطه را تمیز کنید.
  • بعد از تمیز کردن خاک در داخل سیم جمع کن پنل سیم جمع کن را باز کنید و سیم را از گرد و غبار پاک نمایید و بعداً همه سیم را روغن بزنید تا مکانیزم آن به صورت روان تر کارکند.

آموزش تعمیرات سیم جمع کن جارو برقی در خانه

در پاراگراف های بالا نیز برای شما بیان شده است که شما می توانید با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارید سیم جمع کن جارو برقی خود را تعمیر کنید اما در صورت تعویض نشدن آن باید به یک متخصص مراجعه فرمایید. ابتدا شما باید درب جاروبرقی را با پیچ گوشتی به آرامی باز نمایید. سپس برای رعایت ایمنی خود اتصال برق را از جاروبرقی قطع کنید. بعداً سیم جمع کن را از جای خود خارج نمایید.

در صورتی که مشاهده می کنید دو سیم که معمولاً به رنگ روشن و دیگر به رنگ تیره دیده می‌شود این سیم ها به پلاتین های سیم جمع کن جاروبرقی متصل هستند. با استفاده از یک وسایل  به نام اهم متر بررسی کنید  که سیم ها قطع نباشد در صورتی که سیم ها قطع باشد باید آنها را تعویض نمایید. پلاتین های سیم جمع کن را با استفاده از کمی گریس آغشته نمایید تا پلاتین های سیم جمع کن ازحالت خشکی خود خارج شوند نکته قابل توجه برای شما این باشد که باید سیم جمع کن جاروبرقی خود را کاملاً تمیز کنید وسپس به گریس آغشته کنید.

سیم جمع کن جارو برقی

نحوه تعویض سیم جمع کن جارو برقی

سیم جمع کن جارو برقی یکی از قطعات می باشند که دائماً در حال چرخاندن و حتی به زمین خوردن روی به آسانی موجب خراب شدن می‌شود. در این پاراگراف برای شما نحوه تعویض سیم جمع کن جاروبرقی را بیان می‌کنیم نحوه تعویض سیم جمع کن جاروبرقی به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا برای ایمنی خود دوشاخه جاروبرقی را از پریز برق جدا نمایید تا دچار برق گرفتگی نشوید
  • سپس بعضی از سیم جمع کن بر اثر شکستگی و یا دچار مشکل می شوند و مجبور به تعویض تمام سیم جمع کن ها می شود اگر محوطه قاب سیم جمع کن سالم باشد در بعضی از مواقع میتوان فقط تنها فنر را تعویض کرد دقت فرمایید که اگر پلاتین های سیم جمع کن نیست شکسته شود می توانید لحیم یا تعویض کنید و نیازی به تعویض سیم جمع کن جاروبرقی کاملاً نباشد.
  • همچنین باید کابل سیم کم کن را نیز باید چک کنید در صورت عدم مشکل آن را حل کنید و رانیز تعویض نمایید.
  •  همچنین شما می توانید برای تعویض سیم جمع کن جاروبرقی خود نمونه مشابه آن را خرید کنید و دو رشته یک سر سیم را به پلاتین های متصل به آن وصل کنید.

تعمیر سیم جمع کن جارو برقی بوش

جاروبرقی های بوش امروزه به قیمت‌های گران به فروش می‌رسد برای تعمیرات آنها نیز قیمت های گران وجود دارد سیم جمع کن جاروبرقی بوش گران می باشد و لازم است بدانید که تعمیر سیم جمع کن جارو برقی بوش مقرون به صرفه هستند. اما اگر شما تعمیرات جاروبرقی خود را از روی خدمات تعمیراتی جاروبرقی بوش تعمیر کنید تا با استفاده از آن قطعات اورجینال به همان راحتی از آن استفاده کنید.

Rate this post

6 دیدگاه برای “تعمیر سیم جمع کن جارو برقی بوش

  1. s a گفته:

    یه سوال..جاروبرقی سطلی هست که فقط بافشاردادن سیم جمع کن کارمیکنه..مشکلش چیه؟دست از روی سیم جمع کن برداری کارنمیکه

  2. محمد گفته:

    سلام سیم جم کن وقتی که جارو برقی داره کار میکنه سیم جم کن شروع میکنه کار کردن و جارو برقی رو خاموش و روشن میکنه….!!! مشکل چیست؟؟؟

    • s e گفته:

      سلام، زماینکه جارو میکنید و سیم جمع کن جمع میشه، مشکل از ترموز سیم جمع کنه، اما اگر قطع و وصل میکنه، مشکل از پلاتین های داخل سیم جمع کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *