رفع ارور یا کد خطای E1  در یخچال فریزر بوش

کد خطای E1  در یخچال فریزر بوش

بوش یکی از شرکت های قدیمی لوازم خانگی در آلمان است که با تولید محصولات متنوع و باکیفیت خود توانست خیلی زود در بازارهای جهانی جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کند و طرفداران زیادی از سراسر جهان را به خود اختصاص دهد به همین سبب نمایندگی های بوش در کشورها و شهرهای مختلف راه اندازی شد. محبوبیت شرکت بوش به سبب کیفیت و همسو بودن محصولات تولیدی این شرکت با پیشرفت تکنولوژی و فناوری است.

یکی از محصولات باکیفیت و پرطرفدار این شرکت، یخچال فریزرهای بوش می باشد که در طرح های متنوع و مطابق با سلایق گوناگون افراد ، تولید می شود.  برای رفع ارورهاو تعمیر یخچال فریزر بوش ابتدا باید با کدهای خطا و ارورها آشنا شوید و بعد از آن اقدام به رفع آن ها کنید.

کد ارور یخچال چیست؟

در سال های اخیر با پیشرفت فناوری ، برای یخچال فریزرهای بوش ویژگی خاصی طراحی شد که محبوبیت این محصولات بسیار بیشتر از پیش شد. به سبب این ویژگی برای یخچال فریزهای بوش کدهای خطا یا همان ارورها  تعریف شد. کدهای خطا عبارتی ترکیب از حروف و اعداد است که برای هر قسمت از قطعات یخچال فریزر تعریف می شود به بیان دیگر می توان گفت هر قطعه ای که در یخچال فریزر بوش به کار کرفته است دارای یک کدخطا می باشد که در صورت ایجاد هرگونه خرابی در این قطعه ، کدخطای مربوط به آن بر روی صفحه ی نمایشگر یخچال ظاهر می شود.

اهمیت کد خطاها یا ارورها

با اینکه محصولات لوازم خانگی بوش از کیفیت بالایی برخوردار هستند و احتمال خرابی در آن ها بسیار ضعیف است اما هر وسیله ی برقی می تواند به دلایل مختلفی اعم از نوسانات برق و یا پایان یافتن عمر مفید قطعات دچار خرابی شوند. در گذشته زمانی که یخچال فریزرها با خرابی مواجه می شدند عیب یابی منشا آن دشوار بود و گاها به دلیل تشخیص اشتباه هزینه های بیشتری را به دنبال داشت زیرا در صورت تشخیص اشتباه باید قطعه ی سالم تعویض می شود و خرابی همچنان باقی می ماند تا اینکه صدمه ای جدی به یخچال وارد می شد اما با تعریف کدهای خطا عیب یابی بسیار تسهیل و تسریع شده است اما دانستن معنای هر کدخطا یک شرط مهم است.

کد خطای E1  در یخچال فریزر بوش

کد خطای E1  در یخچال فریزر بوش

کدخطاهای بسیاری برای یخچال فریزرهای بوش تعریف شده است اما در این مقاله هدف ما آشنایی با کد خطای. E1  می باشد. این کد خطا مربوط به سنسور دمای یخچال است یعنی در صورت قطع شدن اتصال آن و یا خرابی قطعه، بر روی صفحه ی نمایشگر ظاهر می شود و شما با مشاهده ی آن باید نسبت به بررسی سنسور دمای یخچال که درون کابین یخچال قرار دارد ، اقدام کنید.

سنسور دمای یخچال فریرز چیست

حال که با معنای کد خطای E1  در یخچال فریزر بوش آشنا شدید بهتر است به سراغ سنسور دما برویم.

سنسور دما یک حسگر حساس به دما است که در کابین یخچال به کار می رود. وظیفه ی این حسگر این است که دمای داخل یخچال را کنترل می کند اگر یک قطعه دچار خرابی شود ممکن است با اطلاعات غلطی که به برد یخچال می فرستد باعث سرد شدن بیش از حد یخچال یا باعث خنک نبودن یخچال به اندازه ی کافی،  شود. سنسور دما از قطعات اصلی یخچال ها می باشند و سالم بودن این قطعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

رفع ارور یا کد خطای E1  در یخچال فریزر بوش

هنگامی که شما با این کدخطا بر روی صفحه ی نمایشگر یخچال فریزر بوش خود مواجه شدید باید نسبت به رفع آن اقدام کنید در غیر این صورت خرابی تشدید می شود و هزینه های بیشتری را متحمل می شوید.

دانستیم که این کد خطا مربوط به سنسور دمای یخچال است پس ابتدا مطمئن شوید که اتصال این قطعه سالم است. اگر سیم های این قطعه خراب شده بود و به نوعی باعث قطع اتصال شده بود ، سیم ها را به وصل کنید و یخچال را مطابق دفترچه ی راهنمای خود، ریست کنید اینگونه ارور از روی صفحه ی نمایشگر حذف خواهد شد اما اگر پس از ریست کردن ارور دوباره نمایان شد و یا اتصال قطعه سالم بود احتمالا سنسور دما خراب شده است و باید آن را تعویض نمایید.

کد خطای E1  در یخچال فریزر بوش

تعویض قطعات یخچال فریزر بوش با قطعات اورجینال

برای تعویض قطعه و سلامت یخچال لازم است تا قطعه ی خراب را با یک قطعه ی اورجینال بوش تعویض کنید. قطعات اورجینال توسط شرکت بوش به نمایندگی های مجاز و رسمی بوش داده می شود که آن ها میتوانند قطعات خراب را با قطعات نو و اورجینال تعویض نمایند و عمری دوباره به یخچال فریزر شما ببخشند.

رفع کدخطایE1  یخچال فریزر بوش از طریق نمایندگی

تکنسین های متخصص بوش دوره های آموزشی عملی و تئوری را گذرانده اند و نسبت به تعویض و رفع خرابی قطعات آن مسلط هستند و در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه ای بسیار مناسب و منصفانه نسبت به تعمیر یخچال فریزر بوش شما در محل اقدام می نمایند اگر برای تعمیر یخچال فریزر بوش خود از تعمیرکاران متفرقه استفاده کنید به دلیل عدم تسلط و اگاهی از قطعات این نوع یخچال ها عیب یابی و تعمیر به خوبی صورت نمی گیرد و این کار ممکن است باعث خرابی بیشتر یخچال و گاه سوختن آن شود که هزینه های بسیار زیادی را برای شما به دنبال دارد به علاوه ی اینکه تعمیرکاران متفرقه برای تعویض قطعات از قطعات متفرقه استفاده می کنند که نسبت به هزینه ی زیاد ، کارایی خوبی ندارند.

سخن آخر

بوشفا به عنوان یکی از بزرگترین نمایندگی های تعمیرات لوازم خانگی بوش در تمام مناطق مختلف تکنسین های مجربی را استخدام کرده است که آماده ی ارائه ی خدمات پس از فروش به شما می باشند. برای این کار کافی است از طریق اطلاعات درج شده در این سایت با ما تماس بگیرید پس از تماس تنها در عرض چند ساعت تکنسین های متخصص بوش به محل شما اعزام می شوند و بهترین خدمات تخصصی را با منصفانه ترین قیمت به شما ارائه می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *