بررسی دلایل روشن نشدن یخچال بوش و راهکارهای آن

دلایل روشن نشدن یخچال بوش

در این مقاله سعی بر این است تا شما را با دلایل روشن نشدن یخچال بوش و راهکارهای برطرف کردن آن و تعمیر یخچال فریزر بوش آشنا کنیم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

یخچال یکی از لوازم ضروری هر خانه ای است که اگر دچار خرابی شود خسارات زیادی را به دنبال دارد اعم از اینکه یخچال یکی از گران ترین لوازم برقی خانه و آشپزخانه می باشد و از طرفی با خراب شدن یخچال و روشن نشدن آن مواد غذایی داخل یخچال فاسد می شوند به همین جهت سلامت یخچال برای هر خانه ای دارای اهمیت زیادی است.

یخچال فریزر های بوش از کیفیت بسیار زیادی برخوردار هستند و احتمال خرابی در آن ها بسیار ضعیف است اما از آنجایی که یخچال یک لوازم برقی می باشد و بدون توقف دائما در حال کار است ممکن است به مرور زمان و بنابر دلایل مختلفی با خرابی مواجه شود و دیگر قادر به روشن شدن نباشد.

دلایل روشن نشدن یخچال بوش

همان طور که در فوق لشاره کردیم ممکن است روشن نشدن یخچال بوش شما دلایل مختلف و متفاوتی داشته باشد اما جای نگرانی نیست چرا که در اینجا ما از ساده ترین علت تا بزرگترین آن را شرح خواهیم داد و سعی ما بر این است تا کم هزینه ترین راهکارهای برطرف کردن این مشکل را به شما پیشنهاد کنیم.

دلایل روشن نشدن یخچال بوش

چک کردن برق ورودی

یکی از دلایل روشن نشدن یخچال بوش اینست که ممکن است محافظ یخچال شما دچار ایراد شده باشد و یا اتصال پریز برق مشکل پیدا کرده باشد.

راهکار : یخچال های بوش با ولتاژ برق ضعیف روشن نمی شوند بنابراین اگر یخچال شما روشن نمی شود برای اطمینان از فشار قوی و مناسب بودن ولتاژ برق ، یخچال را از محافظ خود جدا کرده و به صورت مستقیم به برق وصل کنید ، اگر یخچال روشن شد که مشکل از محافظ است و باید آن را تعویض کنید اما اگر باز هم یخچال روشن نشد از اتصال صحیح پریز برق اطمینان حاصل کنید در صورت صحیح بودن اتصال باید به دنبال علت دیگری برای روشن نشدن یخچال خود باشید.

برد الکترونیکی دستگاه

برد الکترونیکی در لوازم برقی از مهم ترین قطعات است و مانند مغز در بدن انسان می باشد که وظیفه ی آن مدیریت فعالیت صحیح دیگر قطعات است. یکی از دلایل روشن نشدن یخچال بوش  خرابی برد الکترونیکی آن می باشد.

راهکار: متاسفانه باید گفت خرابی برد برای شما کمی پرهزینه است اما باید بدانید که خرابی برد ممکن است در قطعات مختلف آن باشد برای رفع این مشکل باید حتما از تکنسین ها و تعمیرکاران متخصص نمایندگی بوش کمک بگیرید تا در صورت امکان تعمیر، آن را برای شما تعمیر کنند و در غیر این صورت با یک برد الکترونیکی اورجینال تعویض نمایند. قابل به ذکر است که تعمیر برد نسبت به تعویض آن بسیار مقرون به صرفه تر است اما گاه امکان تعمیر وجود ندارد و بهتر است تا برد را تعویض نمایید که این تنها به تشخیص تکنسین می باشد که با توجه به میزان خرابی و آسیب برد می باشد.

دلایل روشن نشدن یخچال بوش

خرابی موتور یا کمپرسور یخچال

یکی از دلایل روشن نشدن یخچال بوش  کمپرسور است کمپرسور نیز یکی از اصلی ترین قطعات یخچال ها می باشد. کمپرسور همان موتور یخچال است که اگر دچار هر گونه نقص و ایرادی شود می تواند سبب روشن نشدن یخچال شما شود البته گاها خرابی کمپرسور باعث افزایش دمای یخچال یعنی گرم شدن آن خواهد شد.

راهکار: باید ابتدا از میزان خرابی کمپرسور یخچال خود آگاهی پیدا کنید. این کار نیز یک کار تخصصی و حرفه ای باشد که برای آن باید از نمایندگی های مجاز بوش کمک بگیرید. اگر با تشخیص تکنسین خرابی کمپرسور قابل تعمیر باشد که می توانید با هزینه ای اندک آن را تعمیر کنید در غیر این صورت باید قطعات کمپرسور را با قطعات اصل و اورجینال تعویض نمایید که کمی هزینه آن بیشتر از تعمیر می باشد.

خرابی و نقص فنی در قطعات دیفراست

یکی دیگر  از دلایل روشن نشدن یخچال بوش  دیفراست است دیفراست قطعه ای در یخچال است که از یخ زدگی و برفک زدن درون یخچال جلوگیری می کند و باعث جلوگیری از افزایش دمای درون یخچال می شود. خرابی در دیفراست می تواند سبب روشن نشدن یخچال شود.

راهکار: برای رفع این مشکل باید ببینید که کدام یک از اجزای دیفراست دچار مشکل شده است و نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام نمایید. برخی از اجزای دیفراست عبارتند از: سنسور دیفراست ، ترمودیسک، ترموفیوز، المنت، اپراتور، فن اوپراتورو… . در صورت ایجاد نقص و مشکل در هر یک از این اجزا ، سیستم دیفراست دچار مشکل می شود در نتیجه ممکن است یخچال شما روشن نشود.

برای جلوگیری از روشن نشدن یخچال چه اقداماتی لازم است

لوازم های برقی به صورت کلی احتیاج به مراقبت و نگهداری صحیح دارند اما از آنجایی که برخی عوامل مربوط به نوسانات برق و یا از بین رفتن عمر مفید قطعات است لازم است تا به صورت دوره ای نسبت به سرویس لوازم برقی خود اعم از یخچال فریزرهای بوش اقدام نمایید. برای این کار توصیه می شود تا هر ۶ ماه برای سرویس های دوره ای از نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش بوش استفاده کنید.

دلایل روشن نشدن یخچال بوش

نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش بوش

در موارد فوق به طور مکرر تاکید کردیم تا در صورت هرگونه مشکل در یخچال فریزر بوش خود از نمایندگی های مجاز بوش کمک بگیرید چرا که این کار برای شما مزیت های زیادی را به دنبال دارد از جمله متخصص بودن تکنسین های بوش، قیمت های منصفانه و مناسب، تعویض قطعات خراب با قطعات اورجینال و اصل و… .

بوشفا به عنوان یکی از نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش بوش می تواند در حل مشکلات شما و ارائه ی انواع خدمات پس از فروش اعم از تعمیر و تعویض قطعات و سرویس های دوره ای کمک شایانی برای شما باشد ، بوشفا تکنسین های متخصص مناطق مختلف را دعوت به همکاری کرده است تا بتواند در اسرع وقت در محل حضور یابند.

برای استفاده از خدمات بوشفا کافی است تا از طریق اطلاعات درج شده در سایت با ما تماس بگیرید تا در کمتر از چند ساعت به کمک تکنسین های مجرب اعزام شده ، از بهترین خدمات بهره مند شوید.

Rate this post

18 دیدگاه برای “بررسی دلایل روشن نشدن یخچال بوش و راهکارهای آن

  1. هادی گفته:

    سلام ما یخچال تو کار بوش دو قلو داریم دمای مناسب هرکدام باید چقدر باشد همچنیین لازم است پشت یخچال ایا هوا ردو بدل شود

    • s e گفته:

      سلام، درجه دمای یخچال را روی ۴ یا ۵ و فریزر را روی -۱۸ بگذارید و همچنین فاصله استاندارد ۱۰ سانتی متر از کناره ها و پشت یخچال رعایت شود.

  2. علوی گفته:

    سلام چراغ های نمایشگر دمای ساید بوش دو روزه خاموش نمیشه چطور میشه به حالت قبل برش گردوند قبلا با بستن درب یخچال خاموش میشدن

  3. موسوی گفته:

    سلام ساید بوش داریم .قبلا چراغ cروی نمایشگر روشن بود وراحت درجه رو تنضیم میکردیم.ولی الان چراغ fروشن شده و نمیتونیم تنضیمش کنیم

    • s e گفته:

      سلام، دمای یخچال باید بین ۲ تا ۳ درجه باشه، اگر دیواره یخچال یخ زده ابتدا لاستیک های دور درب و فاضلاب یخچال باید چک شود.

  4. میری گفته:

    سلام. ببخشید ما یک سال ونیم هست که یخچال ساید بوش گرفته ایم. وقتی زیاد میوه میگذاریم از طبقه‌ی بالای یخچال شروع به یخزدن می‌کند و تمام مواد داخل یخچال یخ می‌زند. علتش از چیست؟

  5. صدری گفته:

    سلام ۱ سال و نیم است یخچال فریزر بوش خربدم ولی به ویژه شبها صدا دارد طوری که احساس میکنم چیزی از داخلش کنده و میفتد زمین علت چیه ؟

  6. کاظمیان گفته:

    سلام ببخشید من دیروز یخچال رو شستم داشتم تمیزش می کردم الان موتور روش نمیشه انگار کار نمیکنه کلا ممکنه سوخته باشه؟ اگه بخوام عوض کنم هزینه حدودیه موتور چقدره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *