علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش + روش حل مشکل

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش

 

با توجه به آنکه وجود ماشین ظرفشویی در کارهای آشپزخانه می‌تواند کمک‌های بسیار شایانی را به خانم‌ها برساند، روشن نشدن یا وجود مشکل در آن می‌تواند مشکل‌ساز شود. در واقع با بررسی علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل موجود را رفع کنید. دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می‌شوند ماشین ظرفشویی روشن نشود یا به طور کامل خاموش گردد. اگر بخواهید از علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی بوش در حین کار مطلع شوید، باید بگوییم که دلایل مختلفی نظیر معیوب بودن فیوز حرارتی، وجود مشکل در چرخه شست‌شو و… می‌توانند جز دلایل موجود باشند.

در صورت تمایل می توانید از خدمات تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش مجموعه ما در سراسر تهران استفاده کنید.

 

بررسی دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش 

دلایل متعددی وجود دارند که باعث روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش می‌شوند. دلایل موجود به شرح زیر هستند:

  • قطع بودن برق ماشین ظرفشویی: گاهی ممکن است وجود مشکلات در اتصالات برق باعث شوند تا شما شاهد عدم روشن شدن ماشین ظرفشویی باشید. در واقع علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی بوش در حین کار می‌تواند عدم برق‌رسانی مناسب به آن باشد.
  • خراب شدن میکروسوئیچ و قفل شدن درب: در بیشتر مواقع علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی یا علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی بوش در حین کار می‌تواند خراب بودن قفل درب یا خرابی بودن میکروسوئیچ باشد.
  • وجود ایراد در چرخه شستشو: در ماشین ظرفشویی بوش قابلیت‌های پیشرفته‌ای وجود دارد که می‌توان شاهد تنظیم برنامه خاص به روی دستگاه بود که اگر این برنامه به درستی تنظیم نشود، شما می‌توانید شاهد متوقف شدن عملکرد دستگاه حین کار باشید.
  • عدم تامین آب لازم برای شستن ظروف: اگر آب‌رسانی به درستی انجام نگیرد حتی ممکن است ماشین ظرفشویی به طور کامل روشن نشود، پس علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی بوش در حین کار می‌تواند عدم تامین آب لازم برای شست‌وشو باشد.
  • وجود شکستگی در قطعات ماشین ظرف: اگر ماشین ظرفشویی شما روشن می‌شود؛ اما نمی‌تواند کار کند پس به احتمال زیاد در قطعات این تجهیز شکستگی یا فرسودگی وجود دارد.
  • ایراد در فیوز حرارتی: وجود ایراد در فیوز حرارتی باعث می‌شود تا جریان برق به موتور نرسیده و شما شاهد عدم روشن شدن دستگاه خود باشید. علاوه‌بر آن گرم شدن دستگاه نیز می‌تواند نشان دهنده ایراد در فیوز حرارتی باشد.
  • خراب شدن موتور محرک ظرفشویی بوش: موتور محرک می‌تواند وظیفه گردش آب در ماشین ظرفشویی بوش را بر عهده داشته باشد که علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی بوش در حین کار نیز می‌تواند این موضوع باشد. علاوه‌بر آن تایمر و رله استار نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در عملکرد موتور محرک داشته باشند.
  • خراب شدن تایمر یا کنترل الکتریکی: خراب بودن تایمر و کنترل الکتریکی نیز یکی دیگر از دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش به‌شمار می‌آید. زمانی که خرابی در این دو قطعه وجود داشته باشد برق‌رسانی به سایر قطعات ظرفشویی با مشکل روبرو شده و باعث می‌شود تا عملکرد دستگاه متوقف گردد.

مطلب پیشنهادی: معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش 

 

دلیل روشن نشدن ظرفشویی بوش

 

روش های حل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش 

برای رفع مشکلات موجود در زمان روشن نشدن ماشن ظرفشویی بوش می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • قطع بودن برق ماشین ظرفشویی: با کمک گرفتن از تعمیرکاران می‌توانید نسبت به برق‌رسانی به ماشین ظرفشویی اقدام کنید.
  • خراب شدن میکروسوئیچ و قفل شدن درب: شما می‌توانید با تعویض میکروسوئیچ به سادگی ظرفشویی خود را تعمیر کنید.
  • وجود ایراد در چرخه شستشو: شما می‌توانید با کمک گرفتن از تعمیرکاران ایرادات موجود در چرخه شستشو را رفع کنید.
  • عدم تامین آب لازم برای شستن ظروف: در این ایراد نیز شما باید از تعمیرکاران کمک بگیرید تا مشکل تامین آب را رفع نمایند.
  • وجود شکستگی در قطعات ماشین ظرف: تا تعویض قطعات فرسوده یا شکسته می‌توانید به روشن نشدن ماشین ظرفشویی خود پایان دهید.
  • خراب شدن موتور محرک ظرفشویی بوش: با بررسی تایمر، رله استار و… می‌توانید مشکلات موجود در موتور محرک را از بین ببرید.
  • خراب شدن تایمر یا کنترل الکتریکی: با تعمیر یا تعویض تایمر یا کنترل الکتریکی می‌توانید برق‌رسانی در ماشین ظرفشویی را بهبود بخشید و شاهد روشن شدن آن باشید.

مطلب پیشنهادی: روشن شدن ستاره قرمز در ظرفشویی بوش 

 

چرا ماشین ظرفشویی بوش روشن نمیشه

 

دریافت خدمات از بوش فا 

با توجه به آنکه علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی بوش در حین کار می‌تواند بسیار گسترده باشد و مشکلات مختلفی را شامل می‌شود، بهترین اقدام کمک گرفتن از مجموعه‌های معتبر و ماهر به‌شمار می‌آید. در واقع شما باید از افراد متخصص کمک بگیرید تا بتوانید مشکلات مربوط به عدم روشن شدن یا خاموش شدن حین کار ماشین ظرفشویی بوش را برطرف کنید. در مجموعه مجرب و با اصالت بوش فا شما می‌توانید از افراد متخصص کمک گرفته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدماتی بسیار عالی و منحصربه‌فرد را دریافت کنید.

 

مطالب پیشنهادی دیگر: 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *