دلایل خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش ✅علائم + راه حل ها

خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش که جزو یکی از پرطرفدارترین وسایل آشپزخانه به‌شمار می‌آید با کیفیت بسیار بالای خود توانسته نظرات بسیاری را به خود جلب کند؛ اما برخی مواقع شما می‌توانید شاهد خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش باشید. فرایند تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش کمی پیچیده بوده که در ابتدای امر باید عیب‌یابی آن انجام شود. زمانی که برد ماشین ظرفشویی دچار مشکل می‌شود، شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را برطرف کنید تا به بقیه قطعات ماشین ظرفشویی آسیب جدی وارد نگردد.

در صورت تمایل می توانید از خدمات نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش مجموعه ما در سراسر تهران استفاده کنید.

دلایل خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش

دلایل و علت‌های مختلفی وجود دارند که باعث می‌شوند تا شما شاهد خرابی برد ماشین ظرفشویی باشید. در واقع هرگونه اختلال یا عملکرد ضعیف از سوی ماشین ظرفشویی را می‌توان مربوط به برد آن دانست. دلایل خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش به شرح زیر می‌تواند باشد:

  • نیم سوز شدن خازن‌های روی برد
  • اتصالی کردن سیم پیچی دستگاه
  • از کار افتادن یکی از بخش‌های برد
  • اجرا نشدن بخش آبگیری ماشین ظرفشویی
  • اثر گذاشتن نوسانات برق روی برد
  • نیم‌سوز شدن برد ماشین ظرفشویی

نشانه‌ های خراب شدن برد ماشین ظرفشویی بوش

یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمان خراب شدن برد ماشین ظرفشویی بوش این است که شما باید با بررسی نشانه‌ها به این موضوع پی ببرید. در واقع زمانی که ماشین ظرفشویی اقدام به آبگیری نکند یا به طور خودبه‌خود متوقف شود، شما می‌توانید متوجه شوید که برد ماشین ظرفشویی خراب شده است. علاوه‌بر آن گرم نشدن آب و همچنین تخلیه نشدن آب می‌تواند جزو نشانه‌های خراب شدن برد ماشین ظرفشویی بوش باشد. راه یافتن آب به داخل ماشین ظرفشویی و خیس شدن آن نیز جزو دیگر علائم به‌شمار می‌آید.

مطلب پیشنهادی: علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش 

 

روش ‌های برطرف شدن خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش

به منظور برطرف شدن خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش می‌توانید، روش‌های مختلفی را اجرایی کنید تا بتوانید این خرابی را از بین ببرید. از آنجا که برد ماشین ظرفشویی بوش حساسیت بسیار بالایی دارد، پس به منظور عیب‌یابی و تست آن باید یک فرد کاملاً متخصص اقدام به عیب‌یابی کند. متخصصان و تعمیرکاران به منظور تست برد ماشین ظرفشویی بوش از مولتی متر استفاده می‌نمایند تا بتوانند به خوبی تمامی بخش‌های برد را مورد بررسی قرار دهند. علاوه‌بر آن یکی دیگر از روش‌های تست برد ظرفشویی بوش بررسی کد خطاهایی به‌شمار می‌آید که روی صفحه نمایش ایجاد می‌شود. تعمیرکاران با بررسی این کدها می‌توانند در زمان کوتاه برد ماشین را مورد بررسی قرار دهند. به منظور برطرف شدن خرابی برد ماشین می‌توانید مراحل زیر را پیش بگیرید.

  • در ابتدای امر باید مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی را از برق کشیده‌اید.
  • در این مرحله باید پنل ماشین ظرفشویی را از دستگاه جدا کنید و سپس برد آن را پیدا نمایید.
  • دکمه‌هایی در وسط و در طرفین دستگاه ایجاد شده که با فشار دادن آن‌ها می‌توانید قاب آن را باز کنید.
  • زمانی که قاب را باز نمودید و کمی دقت کردید متوجه می‌شوید که برد با خارهایی در بالا و پایین به قاب متصل گردیده که می‌توانید آن را از قاب جدا کنید.
  • پس از جدا کردن برد می‌بایست قسمتی که سوکت برد به آن وصل شده است را نیز جدا کنیم.

راه‌های جلوگیری از خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش

به منظور جلوگیری از خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش شما باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا بتوانید از خرابی این قطعه بسیار مهم جلوگیری نمایید. یکی از مهم‌ترین اقدامات این است که هر چند وقت یکبار باید سولفاته‌های ایجاد شده را از بین ببرید و برد ماشین ظرفشویی را تمیز نمایید. به منظور از بین بردن سولفاته‌ها شما می‌توانید از یک برس فلزی استفاده کنید. یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش این است که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی بدون بهره بردن از محافظ برق اقدام به روشن کردن ماشین ظرفشویی نکنید؛ چراکه نوسانات برق می‌تواند باعث خرابی برد ماشین ظرفشویی شود. بسیار مراقب باشید که هیچگونه آبی وارد بخش‌های درونی ماشین نشود؛ چراکه اجزای الکتریکی آن می‌تواند از بین برود.

علائم خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش

مطالب پیشهادی دیگر: 

 

دریافت خدمات از بوش فا

به منظور تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش شما باید به دلیل پیچیده و حساس بودن از افراد متخصص و مجرب کمک بگیرید. گاهی عدم توجه به خراب بودن برد ماشین ظرفشویی باعث می‌شود تا دیگر بخش‌های موجود در این وسیله برقی نیز دچار مشکل شده و خسارت‌های جدی را بر جای می‌گذارد. در این راستا می‌توانید به منظور تعمیر برد ماشین ظرفشویی اقدام به دریافت خدمات از مجموعه مجرب و ماهر بوش فا کنید. تمامی افراد مشغول به کار در این مجموعه جزو متخصص‌ترین و ماهرترین افراد به‌شمار می‌آیند که می‌توانند در زمانی کوتاه بالاترین کیفیت و خدمات را به شما ارائه دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *