دلیل و رفع ارور E09یا F09ماشین ظرفشویی بوش

ارور E09یا F09ماشین ظرفشویی بوش

در این مقاله هدف ما آشنایی با معنا و دلیل رفع ارور E09یا F09ماشین ظرفشویی بوش می باشد پس تا صبر و شکیبایی تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ماشین های ظرفشویی بوش یکی از محصولات و لوازم باکیفیت شرکت آلمانی بوش می باشد که محبوبیت زیادی در بازار جهانی دارد. محصولات بوش اعم از ماشین ظرفشویی بوش دارای طراحی های بی نظیر و متنوعی هستند که پاسخگوی تمام سلایق مشتریان خود هستند همچنین شرکت بوش در ساخت لوازم و محصولات خود همسو با پیشرفت تکنولوژی ، فناوری محصولات خود را افزایش می دهد و از به روزترین فناوری ها برخوردار هستند که یکی از این فناوری ها سیستم کدخطا یا ارور در ماشین های ظرفشویی بوش می باشد.

امروزه اکثر مدل‌های ماشین ظرفشویی بوش، مجهز به نمایشگر خودکار کدخطا یا همان ارورها می‌باشند که در صورت آسیب و یا ایجاد نقص فنی در هر یک از قطعات دستگاه، بر روی نمایشگر نشان داده می‌شود.

اهمیت کد خطا یا ارورها در ماشین ظرفشویی بوش

زمانی که در هر یک از قطعات ماشین ظرفشویی بوش نقص فنی هر چند جزئی به وجود آید ، عملکرد کلی دستگاه مختل می شود و در صورت عدم رفع مشکل، خسارات بیشتر و جدی تری به ماشین ظرفشویی وارد می کنند از این رو تشخیص زودهنگام و عیب یابی صحیح مشکل می تواند از خسارات بزرگ احتمالی جلوگیری کند.

فناوری کد خطا این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند حتی نقص های فنی جزئی را متوجه شوند و همچنین عیب یابی را بسیار تسهیل و تسریع می نماید تنها نکته ی مهمی که در ارتباط با کدخطاها وجود دارد این است که برای اینکه بتوانید از این کدخطا ها به درستی استفاده نمایید باید معنای آن ها را بدانید.

ارور E09یا F09ماشین ظرفشویی بوش

 کد خطاها و ارورها در ماشین ظرفشویی بوش متفاوت می‌باشند و تعداد آن ها زیاد است چراکه هر یک مربوط به یک قطعه خاص می باشند، یکی از این کدخطاها ، ارور E09یا F09ماشین ظرفشویی بوش می باشد، این ارور یکی از متداول ترین ارورها در ماشین های ظرفشویی بوش می باشد.

زمانی که این ارور بر روی صفحه ی نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش نمایان می شود به این معنا است که آب ظرفشویی در هنگام شستشو گرم نمی شود و گاه ممکن است علاوه بر گرم نشدن آب، ظروف پس از پایان شستشو خشک نمی شوند و به صورت کلی کیفیت شستشو کاهش پیدا می کند.

ارور E09 یا F09  ماشین ظرفشویی بوش

دلایل ارور E09یا F09ماشین ظرفشویی بوش

ارور E09 یا F09  می تواند به علت دلایل مختلفی بر روی نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش شما ظاهر شود در صورت مشاهده ی این ارور نگران نشوید بلکه ابتدا با حفظ خونسردی سعی کنید از ماشین ظرفشویی خود استفاده نکنید و برای تعمیر و رفع این کدخطا اقدام نمایید اما اولین قدم در رفع ارور ماشین ظرفشویی دانستن معنای ارور و عیب یابی آن است. برای عیب یابی صحیح و درست و همچنین تعمیر اصولی توصیه می کنیم تا از نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش بوش کمک بگیرید. برخی از دلایل ارور E09یا F09ماشین ظرفشویی بوش را در ادامه خواهیم گفت.

 آسیب دیدگی برد ماشین ظرفشویی بوش

باید گفت که یکی از احتمالات ظاهر شدن این ارور می تواند خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش باشد که البته این خرابی ممکن است برای شما کمی هزینه بر باشد چراکه برد از اصلی ترین قطعات ماشین های ظرفشویی می باشند. برد در لوازم برقی و الکترونیکی مانند مغز در بدن انسان است که کنترل تمام فعالیت های ماشین ظرفشویی را برعهده دارد و وظیفه ی تمام قطعات و عملکرد آن ها را مدیریت می کند.

برد الکترونیکی از قطعات ریز الکترونیکی زیادی تشکیل شده است که گاه به دلیل نوسانات برق و یا به پایان رسیدن عمر قطعات دچار خرابی و یا نیم سوز شدن آن ها و در نتیجه نقص در عملکرد برد و ماشین ظرفشویی می شود.

تکنسین ها و تعمیرکاران مجاز  در نمایندگی تعمیرات بوش با بررسی برد تشخیص می دهند که ایا می شود برد را تعمیر کرد یا خیر. در صورت امکان تعمیر آن را به بهترین نحو تعمیر می کنند در غیر این صورت آن را با قطعات اورجینال و اصل تعویض می نمایند.

سوختن هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش

یکی دیگر از دلایل ارور E09 می تواند خرابی و نقص فنی در هیت پمپ ماشین ظرفشویی باشد. هیت پمپ وظیفه ی گرم کردن سریع آب و کاهش مقدار انرژی مصرفی را دارد. هیت پمپ، سنسورهای دما و جت پمپ با یکدیگر به صورت گروهی همکاری می کنند و عملکرد آن ها بر یکدیگر تاثیر گذار است به همین سبب اگر یکی از این قطعات دچار خرابی شود کل این بخش دچار نقص عملکردی می شود و شما با ارور E09  رو به رو خواهید شد که باید نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

ارور E09 یا F09  ماشین ظرفشویی بوش

خرابی سنسورهای داخلی ماشین ظرفشویی

خرابی سنسورهای داخلی و دمایی ماشین های ظرفشویی بوش می تواند سبب ظاهر شدن ارور E09 یا F09 بر روی صفحه ی نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش شود چراکه خرابی سنسور دما را به خوبی مشخص نمی کند بنابراین اطلاعات غلط به برد می رسد و عملکرد ماشین ظرفشویی دچار مشکل می شود.

نکات مهم برای جلوگیری از آسیب به ماشین ظرفشویی بوش

برای جلوگیری از هرگونه خرابی و نقص فنی باید نکاتی را در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی بوش رعایت کنید چراکه در صورت خرابی خسارات زیادی را متحمل خواهید شد. برخی از نکات مهم در استفاده و نگهداری از ماشین ظرفشویی بوش عبارتند از:

  • سعی کنید به طور مداوم از آن استفاده نکنید و بین هر شستشو حداقل ۳ ساعت فاصله قرار دهید.
  • ماشین ظرفشویی بوش خود را به موقع جرم گیری کتید چرا که تجمع رسوبات ناشی از املاح آب می تواند سبب خرابی در ماشین ظرفشویی شود.
  • خرده غذاها را از ظرف ها پاک کنید و بعد داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • از مایع های شوینده یا قرص های شستشوی مناسب و باکیفیت استفاده کنید.
  • نکات مهمی که زمان نصب دستگاه ها توسط تکنسین به شما ارائه شده است را به خوبی رعایت کنید.
  • از سرویس های دوره ای ماشین ظرفشویی بوش خود غافل نشوید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *